به گزارش خبرنگارایرنا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری هدف از ایجاد دبیرخانه کمیسیون فرهنگی شورای شهرهای این خطه شمال کشور را ایجاد وحدت رویه برای کارکردهای فرهنگی در شهرهای مازندران اعلام کرد.
کوروش یوسفی روز پنجشنبه در نخستین سمینار روسای کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای مازندران در ساری گفت که این استان برای کارکرد فرهنگی نیاز به هماهنگی با افراد تاثیر گذار جامعه دارد و نمایندگان مردم در شوراها می توانند در ایجاد کارکرد فرهنگی هماهنگ در استان نقش خوبی را ایفاء کنند.
وی کمبود زیرساخت های فرهنگی، کم رنگ شدن نقش گردشگری در اقتصاد مازندران با وجود داشتن 3 هزار آثار تاریخی، 337 کیلومتر ساحل را ناشی از نبود برنامه هماهنگ فرهنگی در بین شهرهای مازندران اعلام کرد.
یوسفی اضافه کرد : این استان برای ایفای کارکرد مناسبش در حوزه فرهنگی نیازمند تفکر هماهنگ فرهنگی و دورگزینی از رقابت های شهری دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری بخش از مشکلات زیرساختی در مازندران را ناشی از رقابت کاذب بین شهرهای این استان دانست و خواهان کارکرد فرهنگی برای دور شدن از این تفکر شده است.
یوسفی ایجاد دهکده توریستی، شهرک سینمایی و استقرار مرکز جامع اطلاع رسانی را از زیرساخت های پیشنهادی برای شهرهای مازندران اعلام کرد.
** رباله معضل مازندران
رئیس مجمع کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای مازندران مهمترین مشکل فعلی پیشروی این خطه شمال کشور را زباله اعلام کرد.
قاسم قاسمی به نتیجه نرسیدن برخی طرح های پسماند از جمله نیروگاه زباله سوز برای شهرهای این استان را ناشی از نبود هماهنگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست.
نخستین کمیسیون شوراهای اسلامی شهرهای مازندران صبح امروز در ساری برگزار شد.
مازندران 58 شهر دارد که بیش از 53 درصد از جمعیت 3 میلیون و 258 هزار نفری استان در این شهر ها سکونت دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.