عبدالله رضیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،عملیاتی شدن بودجه را باز شدن دریچه های امید برای تخصیص یافتن بیشتر اعتبارات دانست و افزود : با تخصیص بیشتر اعتبارات ، اجرا و تکمیل طرح های بیشتری را شاهد خواهیم بود .
وی به طور مثال به بودجه دولت در بخش بحران و طرح های هادی اشاره کرد و ادامه داد : در بودجه هرساله با وجود در نظر گرفتن اعتبار ولی تنها 20 درصد آن تخصیص می یافت ولی امسال پیش بینی می شود که بودجه با توجه به عملیاتی شدن کامل اختصاص یابد .
در حال حاضر 6 هزار پروژه عمرانی ملی و 65 هزار پروژه عمرانی استانی نیمه تمام در کشور وجود دارد .
وی از بالا بودن بودجه جاری به عنوان عیب در بودجه امسال دولت نام برد و ادامه داد : در حالیکه وعده دولت برای کاهش بودجه در این بخش بود .
رضیان همچنین از برنامه دولت برای سوق دادن پرداخت یارانه ها به سمت اقشار کم درآمد جامعه اشاره کرد و افزود : با عملی شدن این مساله ، رقم یارانه ها به سمت تولید ،رفع کمبودزیر ساختی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار می رود.
وی ادامه داد : در بودجه امسال واگذاری واحدهای تولیدی در اختیار دولت همچون شستا به بخش خصوصی به عنوان هدف برای کاهش تصدی گری دولت نمود یافته است.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی هر چند این برنامه آنچنان که باید پخته در لایحه بودجه امسال مطرح نشده است اما با اصلاحاتی از سوی مجلسیان ، روند مطلوب تری خواهد یافت .
وی گفت : مجلس شورای اسلامی با ورود به این مقوله و برگزاری نشست هایی با دولتیان به دنبال اعمال مکانیزم های اجرایی در این خصوص است .
رضیان ازکاهش 14 درصدی اعتبار مازندران در بودجه امسال دولت خبر داد و افزود : با توجه به کسری منابع استان ، در نشست آتی استاندار و نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس این مهم پیگیری خواهد شد .
لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.