سید علی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این کنفرانس با هدف کیفیت بخشی به رشته ریاضی ، توانمند سازی دبیران ریاضی مدارس شهریور ماه 97 در بابلسر برگزار می شود .
وی همچنین با اشاره به کاهش قابل گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی و تمایل آنها به رشته تجربی افزود : هدف دیگر این کنفرانس ایجاد توسعه متوازن برای رشته ریاضی و نمایش ظرفیت های این رشته خواهد بود .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش استان و حتی کشور را رشته ریاضی عنوان کرد و افزود : سال گذشته ستاد کیفیت بخشی به رشته ریاضی تشکیل شد تا از ظرفیت انجمن های ریاضی و صاحب نظران برای علت یابی تمایل کم دانش آموزان استفاده و با اطلاع رسانی ، هدایت دانش آموزان به این رشته بیشتر شود.
قاسمی فقدان کارآمدی معلمان رشته ریاضی در مدارس و کتب درسی کم محتوا را از اصلی ترین دغدغه های دانش آموزان و آموزش و پرورش برشمرد .
وی با اشاره به جو کاذب تامین فرصت شغلی قطعی در رشته تجربی در میان والدین و داشن آموزان ، گفت : ظرفیت جذب سالانه رشته پزشکی فقط 6 هزار نفر است و هم اکنون بیش از 15 هزار پزشک در کشور بیکار هستند ، ولی با این وجود گرایش به رشته تجربی هر سال بیشتر می شود .
در کنکور سراسری سال جاری که نتایج نهائی آن اواخر شهریور اعلام شد در مجموع تعداد 929 هزار و 791 داوطلب ثبت‌ نام کرده بودند که از این تعداد 580 هزار و 301 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی بودند .
همچنین نگاهی به شرکت کنندگان کنکور در سال 90 و مقایسه آن با سال 96 بیش از هر چیزی نشانگر کوچ محسوس جمعیت دانش آموزی به سمت گروه علوم تجربی و خالی شدن سهم علوم ریاضی و فنی است .
لازم به ذکر است که مازندران در سال های اخیر میزبان کنفرانس ملی زبان انگلیسی و شیمی نیز بوده است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.