محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کلارآباد شهرستان عباس آباد افزود : با تلاشی که تاکنون شهرداری تنکابن انجام داده و تجهیزاتی که قرار است وارد کشور شود این کارخانه برای سال آینده اماده بهره برداری می شود.
وی گفت : این کارخانه ظرفیت تبدیل روزانه 150 تن زباله به کمپوست را دارد که در صورتیکه وارد مدار شود زباله های دپو شده این منطقه را می توان به کمپوست تبدیل کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه 12 پروژه تبدیل زباله به کمپوست در استان تعریف شده است ، گفت : تلاش می شود تا با هماهنگی وزارت کشور بتوانیم این کارخانه ها را به سرانجام برسانیم و پس از راه اندازی این پروژه ها تکلیف میلیون ها تن زباله دپو شده در این منطقه را به سرانجام برسانیم.
فاز نخست کارخانه کمپوست تنکابن، دارای یک سالن پذیرش و یک سالن پردازش یک هزار متری و یک سالن تخمیر ۹ هزارمتری است که با اعتباری بیش از ۷.5 میلیارد تومان در حال ساخت است.
آمارهای رسمی نشان می دهد هم اکنون روزانه بیش از سه هزار تن زباله در استان گردشگرپذیر مازندران تولید و پس از جمع آوری و حمل به صورت سنتی و غیر بهداشتی در مناطقی از جنگل دفن می شود.
در حال حاضر 27 نقطه از عرصه های جنگلی مازندران محل دفن زباله هاست که از این تعداد 9 نقطه در غرب این استان وجود دارد که حجم انبوهی از زباله شهری و روستایی در ان تخلیه می شود.
وی در خصوص پاکسازی معابر عمومی شهرها نیز گفت : خوشبختانه در این مدتی که بنده در استان حضور دارم ، پاکسازی در شهرها شروع شده و امیدواریم که این روند تا پاکسازی کامل ادامه یابد.
* ادامه سرکشی از شهرستانها
استاندار مازندران همچنین با اشاره به حضور در جلسات شورای اداری و دیدار با مردم شهرستان هاگفت : سرکشی از شهرستان های استان ، بازدید از پروژه ها و دیدار با مردم ادامه خواهد داشت.
اسلامی افزود : در جریان این بازدیدها علاوه بر آشنایی یا مشکلات و مسائل مردم ناهماهنگی ها و مشکلاتی را در زمینه تکمیل پروژه ها وجود دارد احصاء خواهد شد و با همکاری مسئولان استانی و کشور در رفع آنها تلاش خواهیم کرد.
وی در خصوص خواسته های مردم در ملاقات عمومی امروز در عباس اباد گفت : بیشتر مردم به خاطر آمد و شد آنان به مرکز استان گله مند بودند که برای رفع این مشکل از مدیران استانی می خواهم تا علاوه بر واگذاری اختیارات بیشتر به مدیران شهرستانی، برای رفع مشکلات مردم نیز بیشتر از شهرهای استان سرکشی کنند.
وی تاکید کرد رفع سریع مشکلات مردم مطالبه قاطع دکتر روحانی و بنده است.
اسلامی استاندار مازندران در سفر دو روزه خود به غرب استان مازندران روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستانهای رامسر و تنکابن شرکت کرد.
استاندار مازندران همچنین در این 2 روز علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم از چندین پروژه در دست ساخت در شهرستان های رامسر ، تنکابن و عباس آباد بازدید کرد.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.