به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در نشست با فعالان سیاسی و حامیان دولت در مازندران افزود : یکی از عوامل بازدارنده توسعه استان ، شهرگرایی و محله گرایی است که در کنار ناکارآمدی مدیریتی باید خاتمه و تلاش ها در جهت امیدآفرینی سوق یابد.
وی توسعه متوازن و پایدار بر اساس آمایش سرزمین را محور فعالیت های مدیران استان در دوره جدید معرفی کرد و گفت : فقر و شکاف طبقاتی موجب ناامیدی مردم می شود و ضرورت دارد با شناسایی ظرفیت ها و حلقه های مفقوده کسب و کار به دنبال رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.
مقام عالی دولت در استان حمایت از کشاورزان ، تولیدکنندگان و روستائیان را ضروری برشمرد و افزود: افزایش افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خدمت نیست.
اسلامی ضمن تاکید بر تحقق وعده های رئیس جمهوری به مردم ، تاکید کرد : قول های رئیس جمهوری را استاندار و مدیران باید عملیاتی کرده و همگرا و همصدا معیشت مردم را ساماندهی کنیم.
ایجاد وحدت و همگرائی میان دستگاهها ، مدیران ، نهادها ، مناطق مختلف شهری و روستائی و گروهها و جریان های سیاسی حول محور توسعه متوازن و پایدار با تمرکز بر پاسخگوئی به مطالبات مشروع مردم ، مهم ترین محور برنامه های استانداری مازندران در دوره جدید فعالیت اعلام شده است .
محمد اسلامی که از 15 آبان امسال به صورت رسمی به عنوان استاندار مازندران معرفی شد ، از شهرگرائی و محله گرائی به عنوان مهم ترین عامل عقب ماندگی و از سهم طلبی به عنوان علت اصلی توسعه نامتوازن استان یاد و تاکید کرد که برای حل مشکلات استان باید ابتدا این موانع برطرف شود.
وی پیش از این هم در جمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و علما و روحانیون مازندران تاکید کرده بود که اداره استان به صورت شرکت سهامی منجر به توسعه و رفع مشکلات مردم نخواهد شد.
اسلامی برای تحقق وعده هایش در رفع این موانع ، روز گذشته مسئول پیگیری های ویژه استانداری را مامور کرد تا دفتر استانداری را در غرب مازندران راه اندازی کند تا همگرائی برای حل مشکلات استان تسریع شود.
** تشکیل کمیته ارزیابی انتصابات در استانداری
استاندار مازندران همچنین از تشکیل کمیته ارزیابی انتصابات در استانداری خبر داد و گفت : انضباط فکری و رفتاری باید در مدیریت استان حاکم شود و شما حامیان دولت در استان عیون ما باشید و مشکلات مردم را رصد و گزارش نمائید.
اسلامی بر توسعه تبادلات و تقویت روابط بین الملل تاکید کرد و افزود : در این استان صنعگتران و تولیدکنندگان صادقی هستند که مشغول خدمت و تولید هستند ولی مورد بی مهری قرار گرفتند .
مقام عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد : ناکارآمدی مدیریتی باید خاتمه یابد و افراد شایسته به کار گرفته شوند.
وی جوانگرایی و به کارگیری افراد شایسته را اولویت اصلی در انتصاب مدیران برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توسعه اقتصاد دریا محور ، گردشگری مدیریت شده و بوم گردی و رونق صنایع دستی ، چرخ اقتصادی مازندران به حرکت درآید و زمینه امیدآفرینی و نشاط در استان فراهم گردد.
در این نشست تعدادی از اعضای ستادهای دکتر روحانی در ایام انتخابات و فعالان سیاسی شهرستانها به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.