محمدرضا دستیار یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 9 بسکتبالیست ایرانی در تیم های مطرح اروپایی عضویت دارند ونمی توان اردوهای آماده سازی را بدون حضور آنها برپا کرد و سعی خواهیم کرد، تا اردوهای آماده سازی با حضورلژیونرها و بازیکنان دعوت شده باشگاه های کشور در یکی از استانها برگزار شود.
وی اضافه کرد که انجمن بسکتبال باویلچر و فدراسیون بسکتبال، درتلاش هستند تا از 9 ماه فرصت باقیمانده تا مسابقات جهانی، بازیکنان مستعدی که توانایی بازی در پست های مختلف را دارند وتاکنون کمتر دیده شدند، به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت کنند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر بزرگسالان ادامه داد که البته هدف فدراسیون و انجمن بسکتبال باویلچر، برنامه درازمدت برای تیم ملی و آماده‌سازی بازیکنان برای بازیهای پارا المپیک 2020 است که تیم ملی قوی ومقتدری با بازیکنان نسل جوان آماده شود.
دستیار درعین حال از برگزاری چهار اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال باویلچر تا قبل پایان امسال خبر داد واضافه کرد، این اردوها داخلی است و بدون حضور ملی پوشان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد، برای آغاز تمرینات آماده سازی تیم ملی از 23 بازیکن لیگ به غیر از بازیکنان لژیونر دعوت خواهد شد و تلاش خواهد شد تا بهترین ها که قابلیت حضور در تیم ملی را دارند، دعوت شوند.
** اردوی مشترک با ترکیه
سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر دربخش دیگری با اشاره به رشد وعلاقمندی بالای این رشته روزشی در میان کشورهای مختلف گفت: اکنون ارتباط های دوجانبه خوبی میان دو تیم ملی بسکتبال باویلچرایران وترکیه وجود دارد و برپایه این همکاری ها قصد داریم ، اردوهای مشترک را در راستای آماده سازی دو کشور برگزار کنیم.
دستیار اظهارکرد انجمن بسکتبال با ویلچر به همراه فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی المپیک بعد از نتایج مسابقات پکن حمایت‌های خوبی از تیم ملی دارند و امید داریم این حمایت‌ها ادامه یابد.
وی همچنین درخصوص مسابقات امسال لیگ برتر بسکتبال باویلچرباشگاه های کشور نیز گفت: زنده بودن رشته ورزشی بسکتبال باویلچر وبرگزاری مسابقات در سطح لیگ برتر باشگاه های کشور، حاصل تلاش بزرگان و پیشکسوتان این رشته در استان‌ها است که بسیار دلسوز عمل می کنند.
دستیار با بیان اینکه برای مسابقات امسال لیگ برتر بسکتبال باویلچر باشگاه های کشور قرار بود که با رقابت 8 تیم برگزار، اما درنهایت تیم های قم و تبریز انصراف دادند، یادآورشد: حیف است که تیم‌های قوی و قدرتمند از لیگ برتر کناره گیری کنند و ضروری است مسؤولان زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش را به معنای واقعی فراهم کنند تا شرایط برای دیدارهای لیگ برتر با حضور حداکثر تیم‌ها بهتر از گذشته شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشاردهنده:محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.