به گزارش خبرنگارایرنا، با وجود وعده های زیاد مسوولان ورزشی اعم از استانی و ملی برای احیاء توربین المللی دوچرخه سواری خزر تاکنون این رویداد مهم ورزشی بین المللی رنگ اجرا به خود نگرفت.
رئیس هیات دوچرخه سواری مازندران نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی را دلیل برگزار نشدن این رویداد ورزشی بین المللی در این خطه شمال کشور می داند.
سید احمد میری قلعه سری درگفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که ما پیش از میزبانی این رویداد بین المللی نیاز به تکمیل پیست ورزشگاه ماهفروجک ساری داریم تا دوچرخه سواران بتوانند تمرین قبل از مسابقه را در آن برگزار کنند.
وی افزود : در شرایط فعلی هیات دوچرخه سواری با برگزاری مسابقات منطقه ای و استانی به دنبال تقویت این رشته ورزشی در داخل است و با تکمیل پیست ماهفروجک در سال آینده این تور بین المللی نیز احیاء می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران می گوید : مسابقات بین المللی که در کشور برگزار می شود، باید در شان و جایگاه جمهوری اسلامی و با کیفیت همراه با تجهیزات و امکانات زیرساختی باشد.
حبیب الله حسین زادگان درگفت وگو با خبرنگارایرنا گفت که اداره کل ورزش وجوانان این استان موافق برگزاری این مسابقات با تامین امکانات و تجهیزات زیرساختی از جمله پیست بین المللی ماهفروجک است و با تکمیل این زیرساخت این رقابت ها نیز انجام می شود.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت که این فدراسیون از رقابت های دوچرخه سواری بین المللی به خصوص تور خزر به عنوان یکی از رویدادهای باسابقه ورزشی بین المللی حمایت می کند.
خسرو قمری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : این فدراسیون برای هماهنگی با کشورهای حاشیه خزر و سایر کشورهایی که تمایل به حضور دارند را انجام می دهد و از لحاظ مالی نیز در حد توان کمک می کند.
وی اضافه کرد : برگزاری مسابقات بین المللی باید با تامین امکانات زیرساختی و پذیرایی مناسب از مهمانان ورزشی باشد و با تکمیل پیست دوچرخه سواری ساری این مسابقه نیز در روند اجرا قرار می گیرد.
ورزشگاه چند منظوره 6 هزار نفری ماهفروجک که پیست بین المللی دوچرخه سواری نیز یکی از پروژه های مهم این ورزشگاه محسوب می شود در سال 88 عملیات اجرایی آن شروع شد.
طبق آخرین گزارش این پروژه با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در دست ساخت قرار دارد و در سال جاری این پروژه حدود 80 میلیارد ریال اعتبار دارد که پیش بینی می شود این پروژه نیمه کاره سال های گذشته در سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.