به گزارش خبرنگار ایرنا ، کیم سئونگ هو صبح روز سه شنبه در راس هیات اقتصادی وارد استان مازندران شد و پس از دیدار با استاندار از مهمترین طرح شیلاتی مازندران بازدید کرد.
شرکت پرورش ماهیان خاویاری قره برون یکی ازبزرگترین سایت های پرورش ماهی خاویاری درمنطقه است که ظرفیت تولید 2هزار تن گوشت و30 تن خاویار در سال را دارد.
سئونگ هو با اشاره به شرایط آب و هوایی خوب ومساعد استان مازندران و همچنین نزدیکی آن به بازار مصرف گفت: خاویار ماده غذایی ارزشمند ،غنی و گران هست که تولید آن زحمات زیادی رامی طلبد و امیدوارم همه مردم بتوانند ازاین ماده غذایی گران بهره مند شده و بخورند.
حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در این بازدید با اشاره به ظرفیت های بالای شیلاتی درزمینه پرورش ماهیان خاویاری گفت:درزمینه پرورش ماهی درقفس های دریایی و همچنین فرآوری آبزیان زمینه وظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری وجوددارد و آمادگی شیلات را برای توسعه همکاری های مشترک شیلاتی با کره اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر با توجه به اهمیت حفظ بازار ماهیان خاویاری برای ایران گفت :پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا مورد حمایت جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
رستمی به وجود 15مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران اشاره کرد و اضافه کرد: سال گذشته سه تن خاویار و سه هزار تن گوشت ماهیان خاویاری در استان تولید و صادر شده است.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی ساخت 35مزرعه پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت تولید 110تن خاویار و 11هزار تن گوشت ماهی خاویاری در استان صادر شده بیان داشت : بر اساس برنامه سال آینده باید 42تن خاویار و حدود چهار هزار تن گوشت ماهی خاویاری در استان تولید شود.
نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از تعدادی از طرح های تولیدی و صنعتی از برنامه های سفر سه روزه سفیر کره جنوبی به این خطه شمال کشور است.
سفیر کره جنوبی در این سفر از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در جویبار ، شرکت تولیدی فرش ساوین در شهرستان قائمشهر ، نمایشگاه صنعت ساختمان در دانشگاه نوشیروانی بابل ، واحد پرورش گل گیاه ارگانیک رویش طبرستان و شرکت خزر الکتریک شهرک صنعتی بابکان بازدید می کند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.