به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ' کیم سئونگ هو ' روز سه شنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری افزود : کره جنوبی با تائید این رویکرد صلح خواهانه جمهوری اسلامی ایران ، روابط خوبی را با این کشور دارد و خواهان افزایش این روابط در حوزه های اقتصادی است.
وی گفت : با وجود این که روابط ایران با کره جنوبی در 2 سال گذشته گسترش زیادی داشت ، ولی از لحاظ اقتصادی بیشتر بر خرید و فروش نفت تمرکز داشته است.
او افزود : ما برای گسترش روابط اقتصادی بین 2 کشور ایران و کره جنوبی باید از تک محصولی خارج شویم و در سایر بخش ها نیز این روابط را گسترش دهیم.
سفیر کره جنوبی در ایران راهکار گسترش روابط اقتصادی و خروج از روابط تک محصولی را ایجاد پیش زمینه برای برقراری روابط بین استانی و شهرستانی دانست و گفت : برای اجرایی شدن این برنامه نیاز است تا روابط بین اتاق بازرگانی استان های ایران و کره جنوبی برقرار شود و این روابط می تواند باعث گسترش روابط اقتصادی شود.
گسترش روابط 2 جانبه بین ایران و کره جنوبی از اردیبهشت ماه سال جاری با سفر رئیس جمهوری آن کشور به ایران در دستور کار قرار گرفت و توافق شد تا سطح مبادلات تجاری بین 2 کشور به 18 میلیارد دلار در سال برسد.
طبق آخرین آمار در شرایط فعلی میزان مبادلات تجاری بین ایران و کره جنوبی حدود 10 میلیارد دلار در سال است.
استان مازندران با داشتن سالانه 6 میلیون تولید محصول کشاورزی و 72 نوع محصول زراعی و باغی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی در کشور دارد . سال گذشته حدود 500 میلیون دلار کالا از این خطه شمال کشور به خارج صادر شد که این ظرفیت برای صادرات تا سقف 2 میلیارد دلار نیز وجود دارد.
کیم سئونگ هو سومین سفر خارجی در ایران است که در 2 ماهه اخیر به مازندران سفر کرده است.
پیش از این سفرای عراق و روسیه در ایران به این خطه شمال کشور سفر کردند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.