به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی در نخستین نشست شورای اداری استان که یک هفته پس از در دست گرفتن سکان استانداری مازندران برگزار کرد ، گفت : امروز من به عنوان نماینده عالی دولت در استان میثاق نامه انسجام و اتحاد را که رئیس جمهوری از استانداران گرفته ، به مدیران و دست اندرکاران استان برای خدمت به مردم و گره گشایی مسایل آنان اعلام می کنم.
وی حل مشکلات مردم و توسعه پایدار استان را مهم ترین اولویت کاری اعلام کرد و گفت که برای موفقیت در این زمینه نیازمند نگاه و حرکت اعتدالی ، انسجام و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری هستیم .
استاندار مازندران از سیاسی کاری به عنوان مهم ترین آسیب برای توسعه استان و کشور یاد کرد و افزود : نتیجه سیاسی کاری ، واگرایی و تنش سیاسی است و به همین دلیل تاکید می کنم که سیاسی کاری در استان موقوف است و هیچ کس حق ندارد سیاسی کاری کند.
وی با تاکید بر این نکته که هر کس می تواند دیدگاه سیاسی خودش را داشته باشد ، گفت : ولی این موضوع نباید در کار اجرائی دخالت داده شود ، برای این که سبب فرصت سوزی برای توسعه استان خواهد شد .
اسلامی یکی دیگر از تبعات منفی سیاسی کاری را ، ایجاد تنش سیاسی دانست و تاکید کرد : همچنین مدیریت استان در اجرا نباید دچار کشمکش محلی و شهرستانی شود ، برای این که چنین کارهائی فرصت های جذب سرمایه گذاری را از بین می برد و عامل دفع سرمایه از استان می شود.
وی بی ثباتی در مدیریت را از دیگر تبعات سیاسی کاری برشمرد و افزود : هدف مشخص است ، برنامه ، قوانین و مقررات به اندازه کافی وجود دارد و باید از این ابزارها برای توسعه متوازن استان از نقطه صفر غرب تا شرق و حل مشکلات مردم بهره بگیریم و قرائت های متفاوت از مقررات را کنار بگذاریم .
** بخشی نگری ، مانع توسعه
استاندار مازندران همچنین بر ضرورت کار گذاشتن سختگیری های بی مورد تاکید کرد و گفت : امروز استاندار ، فرمانداران ، بخشداران و مدیران کل دستگاههای اجرائی با یک شخصیت جهادی و انقلابی کار می کنیم و تاکید می کنم انسجام فکری و رفتاری باید در استان شکل بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید واگرایی ، بخشی نگری و پیگیری های موازی در استان خاتمه یابد ، افزود : مازندران تاکنون از این رویکرد به اندازه کافی متضرر شده است و برای رسیدن به اهداف توسعه ای استان ، باید همگرایی در استان تقویت شود و مهم تر از همه در این نگاه ، حرکت متوازن و استفاده از مواهب منابع طبیعی و سرمایه انسانی استان است.
اسلامی تکلیف محوری دستگاههای اجرائی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : محور برنامه های همه دستگاهها باید توجه به اجرای تکالیفی باشد که بر عهده دارند و مهم ترین تکلیف ملی همه دستگاهها کمک کردن برای خروج از رکود و توجه جدی به تولید و سرمایه گذاری است .
وی افزود : کشور ما امروز در شرائطی قرار گرفته که مهم ترین دغدغه مردم بیکاری فرزندانشان بویژه تحصیل کرده هاست و همه باید تلاش کنیم تا رکود صنایع و مشکلات تولیدات کشاورزی در مازندران حل و فصل شود.
** شکوفا کردن ظرفیت های محلی ، اولویت مهم
استاندار مازندران رفع مشکلات استان را نیازمند آگاهی یافتن و شناخت درست آنها ، ظرفیت های موجود در استان و در نهایت بهره گیری از ظرفیت های ملی دانست و تاکید کرد : مقدورات بودجه دولت و هزنیه های آن روشن است و همه مسئولان در سلسه مراتب باید از ارکان بودجه آگاهی داشته باشند .
وی افزود : این تفکر را که مازندران باید فلان مقدار از دولت بودجه می گرفت و یا می توانست بودجه بگیرد ، باید کنار بگذاریم چرا که مقدورات بودجه دولتی نمی تواند نجات دهنده استان باشد.
اسلامی تاکید کرد : استان مازندران به قدر کافی منابع خدادادی در اختیار دارد و باید برای بهره گیری از این منابع برنامه ریزی کنیم و به طور قطع با عملکرد اقتصاد مقاومتی می توانیم به اهداف تعیین شده برسیم.
** محیط زیست ، خط قرمز
استاندار مازندران توسعه استان را با حفظ محیط زیست ارزشمند دانست و گفت : آنچه که در مازندران بر سر محیط زیست رفت از نظر من انهدام آن بود در حالی که با هدایت و مدیریت درست ، مواظبت و مراقبت از محیط زیست هم می توانیم چرخ تولید و معیشت استان را بچرخانیم.
وی یکی از مزیت های استان مازندران را برخورداری از تولیدات بیشتر از مصرف و نیاز استان در بخش های مختلف دانست و افزود : امروز آلودگی شدید و انهدام محیط زیست در مازندران را شاهد هستیم و این مقولات موجب شد تا فرصت ها را از دست بدهیم.
اسلامی گفت : یکی از ضعف های موجود در مازندران این است که تاکنون به دریا و ذخایر آن به عنوان ظرفیت قابل توجه برای توسعه و حل مشکلات استان توجه نشده است ، در حالی که دریا فرصت اقتصادی و معیشتی عظیمی است که باید برنامه ریزی برای آن به گزینه مهم روی میز مدیران استان تبدیل شود.
وی افزود : مازندران گذشته از ظرفیت های بی بدیل طبیعی و خدادادی مانند دریا و جنگل ، به لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده نیز می تواند بهشت سرمایه گذاران باشد و مدیران دستگاههای اجرائی باید به گونه ای عمل کنند که سرمایه گذاران مایوس نشوند بویژه این که بر بهره گیری از ظرفیت های سرمایه ای استان های همجوار باید توجه جدی داشته باشیم .
** خداحافظی با بوروکراسی و جلسات غیرضروری
استاندار مازندران معیار ارزیابی توان مدیران را حل مشکلات مردم و استان دانست و بر ضرورت تمرکززدائی ، کاغذبازی و برگزاری جلسات غیرضروری تاکید کرد .
اسلامی گفت : ما نمی توانیم با واگذار نکردن اختیارات طلب کار کنیم ، تمرکز گرایی را دولت انجام داده است و از امروز در استانداری مازندران تمرکز گرایی از بین رفته است.
وی افزود : خداحافظی با بورکراسی ، نامه های بی ربط ، جلسات غیر ضروری و بی سرانجام درمازندران از امروز کلید خورده است.
استاندار مازندران گفت : حل مشکلات باید از پائین و از محلات و روستاها شروع شود تا با موفقیت همراه گردد و این گونه حرکت کردن برای حل مشکلات مردم هم ارزان است و هم سریع به نتیجه می رسد و طبیعی است دیگر مشکلات انباشته نمی شود که نیازمند راه حل های پیچیده و بی نتیجه و گران قیمت باشد.
وی افزود : حل مشکلات مردم به این روش سبب می شود تا جمعیت روستایی مازندران که پاک و حلال خور است در روستا ماندگار شود و باید با این روش جمعیت روستائی استان را تثبیت کنیم و گره از کار آنان بگشائیم و در این صورت تولید و اشتغال هم در روستا توسعه می یابد و وقتی چنین شود دیگر فرزندان کشاورزان مجبور نمی شوند روستاها را ترک کنند.
** توسعه روابط خارجی و دشمن شناسی
استاندار مازندران همچنین در نخستین نشست شورای اداری در دوره جدید بر ضرورت تقویت بنیه اقتصادی و دفاعی کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کرد.
اسلامی گفت : هدف دشمنان ، اعمال و اعلام ناتوانی برای جمهوری اسلامی است و آمریکا دشمن قسم خورده ایران است و دشمن برای پیشبرد برنامه ، سناریوهای نوشته شده دارد و اسناد آشکار و پنهان آنان بر این محور است که منافع آمریکا جغرافیا ندارد و غرب آسیا منافع زیادی برای آنان دارد.
وی با بیان اینکه باید نسبت به علائم ضعف دشمن هوشیار باشیم ، افزود : پدیده داعش شورش مسلحانه نیست ، استراتژی جنگ نیابتی آمریکاست که از ایدئولوژی ضد اسلام در آن استفاده شده است.
وی با اشاره به مانور دشمن بر ضعف اقتصادی و فساد در کشور ، گفت : برای داشتن اقتصاد توانمند علاوه بر تولید ، نیازمند توسعه روابط داخلی و خارجی هستیم و استان مازندران برای روابط خارجی با توجه به وجود دریای خزر و همسایگان آن فرصت مناسبی دارد که متاسفانه مورد غفلبت قرار گرفته است .
استاندار مازندران با بیان اینکه توفان فکری ، کارآفرینی و خلاقانه در مازندران باید به راه بیفتد ، افزود : رسیدگی و رفع موانع تولید را نه در جلسات دستگاههای اجرایی ، بلکه در صحنه تولید باید حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد : امروز مازندران وارث تبعات و آسیب های اجتماعی و محیط زیستی حضور سالانه دهها میلیون میلیون گردشگر است ، درحالی که گردشگری با تنوع در سامانه حمل و نقل ، تور گردانی با تاسیسات و امکانات پیشرفته است که اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.