به گزارش خبرنگار ایرنا ، راهپیمایی 13 آبان امسال در مرکز استان مازندران ، با حضور پرشور دانش آموزان ، دانشجویان و فرهنگیان به همراه جمع بسیاری از مردم از میدان ابن شهرآشوب تا میدان ساعت ساری برگزار شد .
امسال شرکت کنندگان در راهپیمایی با در دست داشتن پلاکارد هایی با شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائل و 'استقلال آزادی جمهوری اسلامی' انزجار خود از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند .
همچنین راهپیمایان با ساختن ماکتهایی از سیاست مداران آمریکایی و اسرائیلی در پی نمایش گذاشتن چهره واقعی آنها بودند.
علاوه براین حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم یمن و انتفاضه فلسطین شعار واحد همه راهپیمایان امروز مرکز استان مازندران بود .
حمایت از مذاکرات هسته ای ، تاکید بر ضرورت وفاق سیاسی در داخل ، اتحاد میان مسلمانان ، دوری از هرگونه تفرقه در کشور و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم موضوع های دیگری بود که در پارچه نوشته ها و پلاکاردهای راهپیمایان ساروی مورد توجه قرار گرفت .
مردم مازندران هم صدا با دیگر مردم کشور با اعلام انزجار از رفتار تهدید آمیز آمریکا درباره برجام و دخالت در برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران ، سیاست دوگانه و فاقد اطمینان آمریکا را به گوش جهانیان رساندند .
**تعریف آزادی زیر لوای آمریکا اشتباه محض است
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدرسه ابوریحان ساری ، گفت : تعریف آزادی تحت تفکر و سیاست های آمریکا اشتباه محض برای همه مردم است .
سید علی قاسمی افزود : تقارن مناسبت تبعید امام ، شهادت دانش آموزان در صحن دانشگاه تهران و اشغال لانه جاسوسی آمریکا (سفارت آمریکا) توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان ، اهمیت این روز را چندین برابر می کند .
وی گفت : طلب خود برتر بینی ، رعیت و ذلیل دانستن دیگران و روا داشتن هرگونه تحقیر و ستم نسبت به دیگر مردم نماد استکبار است .
مدیرکل آموزش و پرورش بیان داشت : امروز آمریکا به عنوان نماد کامل استکبار ، به دنبال تحقیر و کسب اطاعت دیگر کشور ها و دیگر ملت ها است .
قاسمی گفت : آمریکا به سبب قدرت نظامی و سرمایه مالی خود ، توهم حق سلطنت بر دنیا را برای خود نهادینه کرده است .
وی افزود: آزادی ، آبرو و انسانیت نماد هر ایرانی است که هیچگاه تسلیم نخواهد شد و با هیچ چیزی معامله نمی شود .
بیش از 500 هزار دانش اموز و حدود 200 هزار دانشجو در مدارس و دانشگاههای استان مازندران به تحصیل مشغول هستند.
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.