بهمن صادق نژاد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عقاب توسط ' حسین حسنی' یکی از دوستداران محیط زیست در شالیزارهای روستای' وازیک' این شهرستان مداوا و به اداره حفاظت محیط زیست آمل تحویل شده بود.
وی ادامه داد: این عقاب توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت و پس از اطمینان از سلامت کامل و توانایی پرواز، این گونه باارزش به دامان طبیعت بازگردانده شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با پرندگان و حیوانات زخمی حیات وحش در محل سکونت خود، بلافاصله آنها را به ادارات حفاظت محیط زیست تحویل دهند.
عقاب صحرایی و جنگلی، پرنده ای شکاری و تا حدودی بزرگ با سینه ای پهن و پر و بالی قهوه ای رنگ است و از پستانداران کوچک مانند خرگوش ها، پرندگان و جوندگان و مردارهای تازه تغذیه می کند و در استپ های باز، نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، کوهپایه ها، نزدیک تالاب ها و حوالی شهرهای بیابانی زندگی می کند.
گونه های جانوری همچون قوچ و میش، خرس، پلنگ ، کل و بز، آهو و روباه، گربه وحشی، شغال، مار ، و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری شهرستان آمل محسوب می شوند.
شهرستان آمل دارای مناطق حفاظت شده جنگلی و کوهستانی در ارتفاعات لاریجان است.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.