مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی هیبریدی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، قاسم شهابی در افتتاحیه پروژه نیروگاه هیبریدی خورشیدی- بادی ملرد سوادکوه بیان داشت: امروزه حدود 80 درصد انرژی جهان از منابع فسیلی تامین می شود.

وی گفت: تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می گردد. لذا تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است.

 شهابی اظهار داشت: در این راستا در تعدادی از کشورها نیروگاه های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های تجدید پذیر قرار گرفته و نیروگاه های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل می باشد.

وی گفت: کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق ار منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح های متعددی تا کنون به اجرا در آمده است، طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق(Off-Grid) و طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی (On-Grid) می باشد.

مهندس شهابی گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی- بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده است و این نیروگاه به صورت هیبرید(ترکیبی بادی- خورشیدی) اجرا شده است و با هزینه بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا شده است.

وی بیان داشت: ظرفیت این نیروگاه 3 کیلووات است که 2500 وات آن بادی و 500 وات خورشیدی می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد:اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می گردد و قابلیت اطمینان را بالا می برد.

وی در پایان از کلیه دست اندرکاران اجرای این پروژه خصوصا همراهی و زحمات هیأت امنای امامزاده و پیمانکار پروژه و همچنین معاونت بهره برداری ودیسپاچینگ و مدیروهمکاران دفتر بازار برق ومدیروهمکاران اموربرق سوادکوه و پل سفید تقدیر و تشکر کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.