به گزارش ایرنا،جهانگیر شاهمرادی روز یکشنبه در دومین همایش سراسری به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی مدیران ایمنی،بهداشت، محیط زیست و انرژی شهرک های صنعتی کشور در شهرک صنعتی اشتهارد افزود:در بخش صنعت موضوع ایمنی،بهداشت،محیط زیست و انرژی باید بتوانیم نیروها را به گونه ای آموزش دهیم که حوادث به حداقل برسد و از موضوع انرژی بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین باید در بخش محیط زیست ،مواد خطرناک را باید به گونه ای راهبردی و هدایت کنیم که محیط زیست را هر چه بیشتر ایمنی وبه ٲن ٲسیبی نرسانیم.
وی با بیان اینکه ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار و حوادث حین کار درحوزه صنعت در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بالا است خاطر نشان کرد:البرز نیز استانی است که رتبه بالای صنعتی را در کشور دارد ،تعداد واحدهای صنعتی فعال در استان زیاد هستند که برای جلوگیری از حوادث و مشکلات در کل کشور در شهرک های صنعتی مدیریت خاصی به نامHSEداریم که با هدف انتقال تجربیات مدیران ایمنی، بهداشت،محیط زیست و انرژی کل کشور در اشتهارد گرد هم آمده اند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی البرز ادامه داد:ارایه راهکارهایی که بتوانیم حوادث را به حداقل برسانیم و راهبردهای پیش بینی شده برای جلوگیری از بروز مسایل زیست محیطی از دیگراهداف برگزاری این گردهمایی است.
شاهمرادی با اشاره به اینکه در صورتی که نیروها خوب اموزش ببیند حوادث کاهش می یابند افزود:در بخش آموزش هیچ گونه محدودیت منابع ایمنی و زیست محیطی نداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث در شهرک صنعتی اشتهارد اشاره و گفت:عمده مشکلات در این شهرک صنعتی برای کارگران ساختمانی بوده که از تجهیزات ایمنی هر چند در اختیارشان بوده استفاده نکرده اند.
وی ادامه داد:در بخش کار با دستگاه نیز کارگرانی که از وسایل ایمنی استفاده نکرده اند یا آموزش های لازم را ندیده اند دومین حوادث در این شهرک صنعتی بوده است.
شاهمرادی با بیان اینکه حوادث خیلی مشهود در شهرک صنعتی اشتهارد که به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی کشور نداشته ایم گفت:یک هزار و 63واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک صنعتی اشتهارد هستند که بالغ بر 30هزار نفر دراین شهرک مشغول به کار می باشند.
در ادامه این مراسم،مانور آتش نشانی،اطفای حریق توسط خودروهای ٱتش نشانی در شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد.
7414/ 6155 خبرنگار: وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.