:به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازسوادکوه ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود:. تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می گردد. لذا تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است. در این راستا در تعدادی از کشورها نیروگاه های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های تجدید پذیر قرار گرفته و نیروگاه های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می شوند.
شهابی خاطرنشان نمود: مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل می باشد.

• کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق ار منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح های متعددی تا کنون به اجرا در آمده است ازجمله:
o طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق(Off-Grid)
o طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی (On-Grid)
• پروژه نیروگاه خورشیدی- بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده است. این نیروگاه به صورت هیبرید(ترکیبی بادی- خورشیدی) اجرا شده است و با هزینه بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا شده است. ظرفیت این نیروگاه 3 کیلووات است که 2500 وات آن بادی و 500 وات خورشیدی می باشد.
وی تصریح نمود: اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می گردد و قابلیت اطمینان را بالا می برد.
مدیرعامل  شرکت توزیع نیروی برق مازندران درپایان از کلیه دست اندرکاران اجرای این پروژه خصوصا همراهی و زحمات هیأت امنای امامزاده و پیمانکار پروژه و معاونت  بهره برداری ودیسپاچینگ و مدیرو همکاران  دفتر بازار برق و مدیر وهمکاران محترم امور برق سوادکوه و پل سفید تقدیر و تشکر نمودند. 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777326
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.