نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری، بیان اینکه نظارت های لازم برای صلاحیت های رانندگان سرویس مدارس انجام شود ،افزود: شرکت های تاکسیرانی مکلف هستند نسبت به سالم بودن ناوگان به لحاظ فنی و نیز سلامت رانندگان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اکبر زلیکانی عصر امروز در ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری هدف از برگزاری جلسه با حضور مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 ساری را پیشگیری از اتفاقات ناگوار برای دانش آموزان با سرویس مدرسه دانست واظهار داشت: گاهی ضوابطی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است خانواده ها از اجرایی نشدن این ضوابط در حوزه آموزش و پرورش اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه نظارت های لازم برای صلاحیت های رانندگان سرویس مدارس انجام شود ،افزود: شرکت های تاکسیرانی مکلف هستند نسبت به سالم بودن ناوگان به لحاظ فنی و نیز سلامت رانندگان اطمینان حاصل کنند.

زلیکانی افزود: مسئولان می‌بایست به کیفیت و ایمنی خودروها، انتخاب رانندگان، تعداد ظرفیت هر خودرو و همچنین نرخ‌های تعیین شده توجه و نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه بر اساس اعلام راهنمایی ورانندگی سوار کردن کودک زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو ممنوع است ،گفت:این در حالی است این قانون در جامعه به خوبی رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سرویس مدارس ما در حوزه کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است بر رعایت پیشگیری از خطرات ناشی از این امر تاکید کرد.

زلیکانی با یادآوری اینکه تعرفه عوارض در صحن شورا تصویب شد ادامه داد: با توجه به مصوبه مربوطه اما عملا این کار اجرا نمی شود.

وی بر پیگیری نرم افزار ردیاب بر روی  خودروی سرویس مدرسه تاکید کرد و گفت: با این دستگاه ردیاب خودرو مدیران مدارس و والدین می توانند از زمان توقف و حرکت سرویس  و مکان خودرو مطلع شوند .

زلیکانی پیشنهاد کرد:آموزش و پرورش در جهت رفاه حال رانندگان 4 درصد سهم خود را از آنان دریافت نکند چرا که بیشتر رانندگان سرویس مدارس از قشر کم برخوردار جامعه هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.