به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران،در این مراسم که جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولین استانی و شهرستانی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و نیز نمایندگانی از صنعت آب و برق کشور حضور داشتند، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی با اشاره به همزمانی برگزاری مراسم یادواره شهدای نیروگاه با ایام سوگواری سالار شهیدان(ع) و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ما هرچه داریم از کربلا و عاشورا و از برکت خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

سردار شریف انتقال فرهنگ شهدا به نسل جدید و تشریح و تبیین اوضاع کشور و ملت در دوران حکومت ستمشاهی و مشقاتی که ملت ایران برای حفظ هویت اسلامی و انقلابی خود تحمل نموده را از وظایف پیشکسوتان و مطلعین دانست و افزود: جوانان ما از وقایع گذشته کشور اطلاعی ندارند و این مسئولیت بر عهده ماست که تاریخ و سرگذشت ملت ایران و مظالم حکومت ستمشاهی و اربابان آنها و همچنین مظلومیت مردم را در زمان جنگ تحمیلی برای آنان بازگو کنیم تا قدر شهدا را بهتر بشناسند و بدانند که چرا ما به دفاع مقدس و شهدای بسیجی خود افتخار میکنیم و چرا اکنون مزار شهدای ما زیارتگاه مردم شده است.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حماسه های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس را برگرفته از متن فرهنگ عاشورا ارزیابی کرد و گفت: شهدای عزیز و رزمندگان و آزادگان ما با الهام از نهضت عاشورا برای همه عزت و افتخار آفریدند و خداوند را به این نعمات شاکریم که ملت ما به تأسی از راه سیدالشهدا و با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی راه عزت و سربلندی را پیمودند و دوران دفاع مقدس به مقطع رشد و ترقی ملت تبدیل شد و لذا مقام معظم رهبری همیشه به تداوم مسیر شهدا توصیه و تأکید دارند و ما نیز باید قدردان این زحمات و خدمات باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی و فنی کشور در عرصه های مختلف گفت: مردم و مسئولان و مقام معظم رهبری با درکی عمیق از مقطع دفاع مقدس دائماً بر توانمندسازی و افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور تأکید دارند تا دشمنان جرأت طمع ورزی به مملکت و آرمانهای ما را نداشته باشند که بحمدالله اکنون به لطف خدا و به برکت خون شهدا و هدایت های دقیق مقام معظم رهبری، کشور به مرحله ای از توانمندی رسیده که دیگر دشمن جرأت کوچکترین اقدامی برعلیه ما ندارد.
سردار شریف زانو زدن سربازان آمریکایی در مقابل نیروی دریایی سپاه را نمونه ای از تحقیر نظامی آمریکا خواند و گفت: دشمنان به طمع تصرف خاک و با قصد تحقیر، جنگ را بر ما تحمیل کردند اما به لطف حضرت حق ملت ما با رشادت و شهامت و تقدیم دویست هزار شهید از آرمانهای انقلاب به خوبی دفاع کرد و وجبی از سرزمین را از دست نداد و این مسیر پیشرفت همچنان ادامه دارد.
وی همچنین به امنیت کامل کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز میتوانیم ادعا کنیم که کشور ما با هشتاد میلیون جمعیت و با جغرافیایی وسیع امن ترین کشور دنیا است و علیرغم تلاش سرویسهای اطلاعاتی دشمنان برای نفوذ به مرزهای کشور، در مقابل تهاجم سازمان یافته به ارکان قدرت در عرصه فرهنگی به خوبی ایستادگی نمودیم.
در این مراسم همچنین مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا، ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان و گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ماندگار امام راحل(ره) و شهدای عزیز، بویژه شهـدای نیروگاه و شهدای مدافع حرم، به تبیین اهداف برگزاری یادواره شهدا پرداخت.
مهندس محسن نعمتی با بیان گوشه ای از رشادتها، فداکاریها و از جان گذشتگی های شهدا برای حفظ ارزشهای اسلامی و نوامیس این مرز و بوم گفت: شهدای ما شاگردان و دلباختگان مکتب ولایت هستند و با شور و عشق سالار شهیدان در این مسیر پر افتخار، عارفانه سیر و سلوک نمودند.
وی عزت، شرف، امنیت و آبروی ایران اسلامی را محصول خون پاک شهیدان دانست و با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدا، گفت: یادواره شهدا بستری مناسب برای انتقال فرهنگ نورانی شهدا و نیز قدرشناسی از ایثارگری و تعظیم مقام شامخ آن عاشقان واصل و بازخوانی و تبیین اهداف، سیره و آرمانهای بلند آنان و همچنین آشناسازی جوانان با رشادتهای این دلاور مردان عرصه های جهاد و شهادت است.
مهندس نعمتی همچنین با ستایش از رشادتهای شهدای مدافع حرم افزود: شهدای دلاور مدافع حرم برای مبارزه با دشمن همیشگی اسلام و مسلمین و جلوگیری از خطر داعش و تکفیریهایی که زاییده تفکر فتنه انگیز صهیونیستها و افکار شوم آمریکاییها هستند پا به میدان مبارزه نهادند
و اگر استقامت این بزرگ مردان نبود، امروز باید شاهد سربریدن جوانان و قطعه قطعه شدن بدنهای هموطنان خود در پایتخت و جای جای کشورمان بودیم و مصائب عظیمی بر ملت و مملکت ما وارد میشد.
مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا با اشاره به هدفگذاری دشمن به ضربه زدن نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی و اقتصادی، گفت: با شهدای خود پیمان میبندیم که با پیروی از فرامین ولایت فقیه و پیروی از راه شهیدان و با عزمی راسخ بر توان و تخصص نیروهای داخلی تکیه کنیم و با تحقق اقتصاد مقاومتی مورد انتظار مقام معظم رهبری و همچنین با تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ اصیل شهدا به نسل جوان خود دشمن را در دستیابی به اهداف شومش ناکام بگذاریم.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود که با بصیرت انقلابی، هوشمندی و دشمن شناسی، همه ما بتوانیم از امانت و میراث گرانبهای شهدا و دستاوردهای خون آنان به خوبی محافظت کنیم و مانع تحقق توطئه های دشمن شویم.
همچنین در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهید ناصر سلیمی اولین شهید نیروگاه شهیدسلیمی نکا در جبهه های نبرد حق علیه باطل، با حضور سردار شریف، فرماندار شهرستان نکا، مدیرکل ثبت احوال مازندران، دادستان نکا، و جمعی دیگری از مسئولان، از سند هویتی این شهید والامقام رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم نماهنگی از شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شد و عباس اکبرنژاد یکی از ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به روضه خوانی و نوحه سرایی پرداخت.
همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاههای آثار رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب، تجهیزات ساخت داخل نیروگاهی، ایمنی وآتش نشانی، تصاویر بمبارانهای نیروگاه و حضور همکاران در مراسم راهپیمایی پرشور اربعین حسینی برپا شد.
خاطر نشان میشود که نیروگاه شهیدسلیمی در پانزده آذر 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 طی سه مرحله آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمبارانها 25 نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.
این نیروگاه با احتساب شهدای جبهه های نبرد در مجموع 33 شهید و بیش از 150 جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 758234
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.