اسفندیار نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : براساس دستورالعمل و آیین نامه وزارت آموزش و پرورش استاندارد فعالیت مدرسه در آموزش متوسطه اول 30 دانش اموز و متوسطه دوم 20 نفر است .
معاون آموزش متوسه استان مازندران اظهار کرد : برای سال تحصیلی جدید حدود 30 مدرسه استان با توجه به شرایط آنها و امکان دسترسی طرح تجمیع انجام شد و برای آنها تمهیدات لازم صورت گرفته است .
نظری همچنین بیان کرد : برای باقی مدارس به دلایل شرایط مناطق زندگی این دانش آموزان امکان تجمیع وجود نداشته است .
وی افزود : تجمیع مدارس منجر می شود دانش آموز با چندین معلم و همچنین معلم های متخصص در ارتباط باشد .
معاون آموزش متوسطه تاکید کرد : اگر تجمیع صورت نگیرد متاسفانه در برخی از مناطق باید دانش آموزان چند مقطع در یک کلاس باشند ، زیرا نمی توان برای سه پا پنج دانش آموز در رشته های مختلف به تعداد لازم معلم فرستاد.
نظری اظهار کرد : برای برخی از این دانش آموزان با توجه به وضعیت مالی آنها ، آموزش و پرورش سرویس های رایگان نیز در نظر می گیردتا بار هزینه ای بر خانواده ها تحمیل نشود .
وی همچنین افزود : خانواده ها ، دهیاران و شوراهای محلات باید در این موضوع با آموزش و پرورش همکاری کنند زیرا بیشتر از همه دانش آموز از این امر بهره مند خواهد شد .
نظری با اشاره به برنامه تجمیع برخی از مدارس برای افزایش کیفیت آموزشی آنها و همچنین به دلیل پایین بودن تعداد آماری دانش آموزان ، گفت : این دانش آموزان فقط در مقطع متوسطه می باشند و در مقطع ابتدایی حتی برای یک دانش آموز کلاس و مدرسه فعال می شود .
بیش از 524 هزار دانش آموز مازندران در سال تحصیلی جدید در چهار هزار مدرسه سر کلاس های درس رفتند و فعالیت 64 هزار معلم استان هم وارد مرحله تازه ای شد.
خبرنگار : رضا غلامی**انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.