محمود خدمتی روز شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه خیرساز عباس مازوچی اظهار کرد: خیران این شهرستان از گذشته های دور تاکنون نقش ارزنده ای در ارائه خدمت به مردم تعلیم و تربیت جامعه داشته اند.
وی افزود: با وجودی که خیران مدرسه ساز همواره یاور آموزش و پرورش بوده اند اما هم اکنون نیز این شهرستان افزون بر اینکه 100 کلاس درس فرسوده و خطرآفرین دارد، بیش از دو سوم واحدهای آموزشی آن هم نیازمند مرمت ،استحکام بخشی و بازسازی هستند.
فرماندار کاشان نیز در این آئین از دانش آموزان به عنوان مدیران و آینده سازان کشور یاد کرد و گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه آینده نگری برای پیشرفت و توسعه کشور است.
حمیدرضا مومنیان نقش خیران به ویژه خیران مدرسه ساز و سلامت ساز را ستود و گفت: کمک های قابل توجه خیران مدرسه ساز در این شهرستان که هر سال رشد فزاینده ای دارد، بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش ایرنا همزمان با آغاز سال تحصلی جدید بهره برداری از مدرسه خیرساز دکتر عباس مازوچی نیز در آئینی آغاز شد.
مازوچی در این آئین گفت: می خواستم افکار بسیار بلند فرزند شهیدم «امیر منصور» که دانش آموز بود و در حین تحصیل به شهادت رسید، ادامه یابد.
وی افزود: کشور ایران تا عالم و دانشمند نداشته باشد نمی تواند بر دشمنان مسلط شود
این واحد آموزشی با زیربنای 750 مترمربع در زمینی به وسعت یک هزار و 27 مترمربع به مدت یکسال در منطقه فاز دو ناجی آباد کاشان ساخته شده است.
برای این مدرسه 6 کلاسه که دارای یونیت داندانپزشکی نیز هست، این خانواده شهید افزون بر 100 میلیارد ریال هزینه کرده است.
در سال تحصیلی جدید 55 هزار نفر دانش آموز کاشانی در 300 واحد آموزشی فراگیری علم و دانش را آغاز کردند.
از این تعداد 6 هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی هستند.
6136 /6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.