به گزارش خبرگزاری هبرانلاین از  بابل ، آقای قائمی گفت : متبرک کردن نوزادان با نام و یاد کودک شش ماهه کربلا اتفاق روحانی و سرشار از شور حسینی بود که با حضور مادران، همراهان بیمار و مسئولین بخش ها در این بیمارستان انجام شد که با این اقدام سعی شده است علاوه بر متبرک کردن نوزادان در راستای گسترش فرهنگ عاشورا تلاش شود.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است، که مظلومانه در کربلا شهید شد
مدیر بیمارستان روحانی ادامه داد : بی‌بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ، شهادت فرزند شش ماه ایشان است که مطرح کننده سوال به چه گناه کشته شدند می باشد. (بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت).
وی اضافه کرد : همۀ شهدای کربلا که بی گناه کشته شدند، حجّت هستند، اما حجّت کبری و بزرگ ترین حجّت امام حسین علیه السلام در روز قیامت، علی اصغر اوست؛ چون نشان می‎دهد که او برای چه حرکت کرده‎ و مقابل او چه افرادی بوده اند.
آقای قائمی با اشاره به هفته دفاع مقدس و ارزش والای شهدای عزیز کشورمان بیان داشت: امام حسین(ع) هزینه اسلام خواهی اش را اینگونه داد این همان درسی است که ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس امتحان پس دادند و سرافراز بیرون آمدند.
وی افزود: هر کسی در ماه محرم عزاداری می کند و سیاه می پوشد و بانوانی که درددانه های تازه بدنیا آمده خود را به این مراسم آورده و به سربند یا علی اصغر(ع) مزین کردند در واقع با حضرت زهرا(س) ابراز همدردی می کنند و خود را در غم آن حضرت شریک می دانند.
آقای قائمی گفت : امروز این مادران با خلق لحظات بسیار زیبا و بارش اشک های معصومانه بر روی گونه های فرزندان یکروزه خود با مادر شش ماه کربلا حضرت رباب (ع) همنوایی کردند.
این مسئول اضافه کرد: ما باید فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که هنگام ظهور و قیام امام زمان(ع) سرباز جان بر کف ایشان باشند و در این راه ایثار کنند.

وی در پایان گفت : امیدواریم تمامی کودکانی که امروز در دامان مادران در این محفل حضور پیدا کرده‌اند، در پناه حضرت علی اصغر (ع) باشند و از تمامی پرسنلی که موجب ایجاد چنین حال خوبی شدند تشکر میکنم.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 752812
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.