سردار عبدالله ملکی روز دوشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس درنشست با خبرنگاران ،میراث دفاع مقدس را دفاع عاشورایی دانست و تاکید کرد که سند دفاع مقدس باید بازگو و بین جوانان امروز گسترش مناسبی بیابد.
وی فرهنگ دفاع مقدس را همان آموزه های دینی و عاشورایی دانست و گفت: جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و سند انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد.
سردار ملکی شعار امسال هفته دفاع مقدس را ' من انقلابی ام ' اعلام کرد و گفت: مازندران برگزار کننده بیشترین یادواره شهدا است که بیشتر این یادواره ها خودجوش و مردمی است.
وی با اشاره به وجود بیش از 188هزار نفر از نیروهای مسلح و مردم در دفاع مقدس که جانشان را تقدیم این نظام کردند ، اظهار داشت: امروز به برکت دفاع مقدس اقتدار جمهوری اسلامی زبان زد شد و علاوه بر اینکه به ایران چپ نگاه نمی شود، اقتدار ایران در جهان اسلام گسترش یافت.
وی به گسترش الگوی شهادت و ایثارگری شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در بین جوانان امروز اشاره کرد و گفت: اگر شهید حججی متولد 71 به قربانگاه می رود ،علت این است که شهیدان دفاع مقدس طوسی ، شیرودی ، کشوری و فهمیده الگوی شدند.
وی جنگ علیه ایران را جنگ بین المللی که 40 کشور دنیا پشتیبان عراق بودند، دانست و گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس به جوانان علوی و شیعه عراق ، سوریه و لبنان و یمن منتقل شده است.
**برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در حال مردمی شدن است
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم باعث شده تا امسال پنج هزار برنامه تلفیقی دفاع مقدس و عاشورایی در مناطق مختلف استان مازندران برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه تمام برنامه ها با محوریت رده های مقاومت بسیج سپاه کربلا برگزار می شود، اظهار داشت: نخستین برنامه هفته دفاع مقدس استان مازندران با برگزاری رژه نیروهای مسلح روز جمعه سی و یکم شهریور در ساری آغاز می شود.
ملکی مراسم عطر افشانی مزار شهدا، همایش رزمندگان پیشکسوت مازندران ، روشنگری و بصیرت رزمندگان ، همایش نقش اصناف و بازاریان در دفاع مقدس و یادواره آبروی شهدای محلات را از برنامه های هفته دفاع مقدس استان مازندران برشمرد.
وی از تهیه کتاب نقش زنان مازندران در دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب کوثر نیز در 500صفحه در مورد خاطرات زنان رزمنده ، همسر و مادر شهیدان مازندران نیز به چاپ رسیده است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: استقلال اقلیم کردستان عراق غلطی دیگر از سوی دشمنان ایران به ویژه رژیم صهیونیستی است .
وی با اشاره به اینکه ما مشکلی با دوستان و هم وطنان کرد نداریم و نگاه ما توحید الهی و اهداف انبیاء است ، گفت: ما بر اساس آموزه های دینی در مقابل مستکبر ایستادگی کرده و از مسلمین در همه جای کره زمین دفاع می کنیم.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.