حجت الاسلام محمدحسین حائری روز دوشنبه در همایشی با عنوان 'طلایه داران هدایت' در سبزوار افزود: بدین منظور تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت(ع) مورد توجه مبلغان در ماه محرم قرار گیرد.
وی ادامه داد: مبلغان مسائل سیاسی جهان اسلام تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری ملتهای مسلمان را بیان و تجاوز به مردم یمن، سوریه و میانمار را محکوم کنند.
امام جمعه سبزوار نیز در این همایش با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم گفت: روحانیون در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه دشمنان سهم بزرگی دارند و باید با استفاده از فرصت ماه محرم پیام دین را به مردم برسانند.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: تبلیغات در ماههای محرم و صفر بر مبنای غنی سازی برنامه ها با رویکرد محتوایی، تبیین فلسفه عاشورا، قیام امام حسین(ع)، حفظ وحدت و انسجام باشد.
وی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در برنامه های عزاداری و روز تاسوعا و عاشورا ادامه داد: طوری برنامه ریزی شود که برنامه های عزاداری با نماز اول وقت تداخل پیدا نکند.
امام جمعه سبزوار با اشاره به هجمه دشمن به ولایت فقیه گفت: پیروی از ولایت فقیه محور انسجام و وحدت ملت ایران در مقابله با استکبار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار نیز گفت: در آستانه ماه محرم 183 روحانی و 20 بانوی مبلغ به 150 روستای شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن اعزام می شوند.
حجت الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد افزود: تشریح قیام امام حسین(ع)، ضرورت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر و طرح مسائل در زمینه آسیبهای اجتماعی از موضوعاتی است که توسط مبلغان در این ایام مطرح می شوند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.