به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بازنشستگی حدود 2 هزار نفر از فرهنگیان استان در سال جاری ، تاکید کرد : بازشنستگی این نیروها خللی در نظام آموزشی استان وارد نمی کند .
وی علت وجود مازاد نیروی 110 نفره در مقطع متوسطه را اجرای نظام آموزشی جدید و حذف یک مقطع تحصیلی اعلام کرد.
قاسمی در عین حال به کمبود 500 نفری نیروی انسانی در مقاطع ابتدایی اشاره کرد و گفت که قرار است که در سال تحصیلی جدید 753 نیرو تازه نفس جذب شوند که 350 نفر در مقاطع ابتدایی به کار گرفته می شوند .
وی افزود : بقیه کمبود نیرو در مقاطع ابتدایی هم از محل مازاد نیرو مقطع متوسطه تامین خواهد شد.
آموزش و پرورش مازندارن دارای 39 هزار نفر نیروی انسانی است که 31 هزار نفر آنان معلم هستند .
در سال تحصیلی جدید که تا یک هفته دیگر آغاز می شود حدود 530 هزار دانش آموز در سه هزار و 994 مدرسه مشغول به تحصیل می شوند .
** برخورد با متخلفان
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از جدیت این اداره کل در برخورد با هرگونه تخلف قانونی در مدارس خبر داد و از والدین و اولیای دانش آموزان خواست تا تخلفات در مدارس و بخصوص در مراحل ثبت نام را گزارش کنند.
وی گفت : اگر چه بازرسی ها از مدارس به صورت مستمر و دوره ای انجام می شود ، ولی در فصل ثبت نام شدت می گیرد.
قاسمی افزود : والدین و اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس و مراحل ثبت نام می توانند به سامانه ' شکایات ' آموزش و پرورش به نشانی (www.shekayat.medu.ir) مراجعه و تخلف را گزارش دهند .
وی گفت که این سامانه به صورت شبانه روزی فعال است و فقط برای ثبت تخلفات مدیران و دست اندرکاران مدارس راه اندازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود : مسئولان استانی و شهرستانی باید ظرف 48 ساعت شکایات را دریافت کرده و در مدت هفت روز هم آن را پیگیری کنند.
وی با تاکید بر این که تمامی مراکز آموزشی برای ثبت نام دانش آموزان دستورالعمل مشخص دارند ، گفت : فقط در مدارس شاهد 50 درصد هزینه از اولیا دریافت می شود و در مدارس دولتی عادی هم به تمام مدیران تاکید شده در فصل ثبت نام از خرداد تا پایان مرداد به جز وجوه تعیین شده ، از دریافت هرگونه وجه اضافه خودداری کنند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.