به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سید حسین حسینی بوشهری روز یکشبنه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان آمل افزود : با توجه به شرایط زمانی و تنوع اطلاعات و ضرورت پاسخگویی به شبهات مختلف از سوی حوزه ها ، باید طلاب متناسب با فضای جامعه پاسخگو باشند .
وی با تاکید بر این که حوزه ها نباید زمان زده باشند ، افزود : ولی طلاب باید آگاه به زمان باشند تا بتوانند برای جامعه برنامه ریزی کنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با برشمردن شاخصه های حوزه های علمیه مطلوب ، گفت : حوزه ها نباید راکد باشند ، نباید در گذشته بمانند و نباید بی توجه به حال و آینده باشند بلکه باید همراه با زمان بیندیشند.
وی حوزه های علمیه و طلاب را از افراط و تفریط بر حذر داشت و افزود : حوزه مطلوب باید ضمن بیان اصالت های گذشته ، برای امروز فکر کند و در این صورت مانند دانشگاههای پیشرفته دنیا خواهد بود.
حسینی بوشهری در نظر گرفتن مقتضیات روز را از شاخصه های حوزه علمیه مطلوب برشمرد و گفت : حوزه مطلوب علاوه بر این که چشمش را به گذشته نمی ببندد ، متقضیات امروز را در نظر می گیرد و به عبارتی امروز را بررسی می کند ولی از آینده غفلت نمی کند .
وی طلاب حوزه های علمیه از جمله شهرستان آمل را به استفاده از فرصت های طلائی فراخواند و افزود : کسی که می خواهد امر به معروف کند باید خودش عامل به حلال و حرام باشد تا بتواند در جامعه همانند آیت الله جوادی آملی اثرگذار باشد.
حسینی بوشهری گفت : طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد تا به جایی برسد و باید حرمت اساتید و جایگاه را بداند که اگر حریم را حفط کند موفق می شود.
وی افزود : امروز اگر در عصر غیبت پرچم دین برافراشته است ، به سبب مجاهدت ها و عملکرد علما ، مراجع و بزرگان دینی است .
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء هم در این مراسم گفت : حوزه های علمیه دارای جایگاه رفیع در نظام و حکومت دینی هستند و اگر بخواهیم مقام حوزه های علمیه و مراکز علمی برای جامعه فراهم شود ، نیاز است به دنبال آئین الهی ، کتاب و سنت مقدس باشیم .
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی با بیان اینکه حدود 15 سال از تاسیس مدرسه امام حسن عسکری (ع) در شهرستان آمل می گذرد ، افزود : این مدرسه در این مدت توفیقات فراوانی به جهت حضور مدیران ، اساتید و طلاب تلاش گر حاصل کرده است.
وی گفت : با اضافه شدن حوزه علمیه ابوالحسن آمل به مجموعه حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع)، امیدواریم که این دو حوزه حلقه اتصالی برای پیشرفت طلاب علوم دینی باشند که بتوانیم در آینده بسیار نزدیک مجتمع آموزشی و پژوهشی امام حسن عسکری(ع) را شکل بدهیم.
در پایان این مراسم ، حجت الاسلام احمد غلامیان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) معرفی و از زحمات و خدمات مدیر قبلی و نیز از طلاب برتر این حوزه علمیه تجلیل شد.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.