به گزارش خبرنگار ایرنا ، پیش از این اعلام شده بود که دومین جشنواره لیلم 14 تا 17 شهریور ماه جاری برگزار می شود.
محمد غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران علت تعویق زمان برگزاری این جشنواره را همزمان شدن آن با برپائی چند جشنواره دیگر اعلام کرد.
وی با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره لیلم در تیر ماه امسال ، گفت : تاکنون 150 اثر از نوازندگان و هنرمندان استان های مازندران ، گیلان ، گلستان ،سمنان و بخش هایی از تهران و قزوین به دبیرخانه جشنواره رسیده است .
مدیر اجرایی دومین جشنواره لیلم همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا سی ام مهر ماه خبر داد و افزود : علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ساری ارسال کنند .
وی مهم ترین ویژگی دومین جشنواره لیلم را برگزاری آن به صورت منطقه ای اعلام کرد و گفت که نخستین جشنواره به صورت استانی برگزار شد اگر چه میهمانانی از استان های همسایه حضور داشتند ولی جشنواره دوم منطقه ای طراحی شد تا نوازندگان موسیقی از استان های گیلان ، سمنان ، گلستان و بخش هایی از قزوین و تهران که در یک حوزه فرهنگی قرار دارند و دارای آلات موسیقی و اجرای موسیقی مشابه هستند، در این جشنواره شرکت کنند .
دومین جشنواره لیلم در چهار بخش رقابتی شامل گروه‌نوازی مازندرانی ، تک‌نوازی سازهای بومی مازندران شامل دوتار، دسرکوتن، للـه‌وا، غرنه، کمانچه‌ی محلی، سرنا و لگن ، آواز محلی مازندرانی و بخش پژوهشی شامل مقالات پژوهشی در حوزه موسیقی بومیِ اقوام البرزنشین و یک بخش غیر رقابتی چون گروه‌نوازیِ استان‌های البرزنشینِ مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و تهران اجرا می شود.
این جشنواره یک بخش جنبی هم دارد که شامل اجرای گروههای موسیقیی اقوام ایران و اجرای گروه‌های بین‌المللی است که هنرمندان می توانند در این بخش ها آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ساری ارسال کنند.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید با مراجعه به وب سایت جشنواره به آدرس www.lilemfest.com ثبت نام کنند و اثرشان را به صورت DVD با کیفیت مطلوب و بدون افکت صوتی و تزئینات استودیویی و قابل پخش در دستگاه‌های تصویری (DVD Player) به دبیرخانه ارسال کنند.
نخستین جشنواره لیلم سال گذشته به میزبانی شهرستان ساری و با حضور 24 هنرمند برگزار شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.