حسن خیریانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خرید ماشین آلات موردنیاز برای تولید محصولات کاغذی بهداشتی از جمله انواع دستمال کاغذی ، پد بهداشتی و محصولات سلولزی از کشورهای ترکیه ، چین و نیز از داخل کشور انجام شد .
وی فرسودگی ماشین آلات را یکی از مشکلات و عوامل تاثیر گذار بر روند توقف تولید این کارخانه قدیمی استان مازندران برشمرد .
شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر که از سال 1355 با نام حریر به ثبت رسید و فعالیت خود را در قایمشهر آغاز کرده بود با 200 نیروی کار در بخش های تولید و اداری یکی از کارخانه های مطرح کشور در تولید محصولات سلولزی کشور به شمار می رفت که در سال 1382 به دلیل کمبود نقدینگی ، فرسودگی ماشین آلات و مشکلات زیست محیطی با مصوبه مجمع عمومی شرکت ، تولید آن متوقف شد .
معاون استاندار مازندران گفت : در دهه 90 با ورود جدی صندوق بازنشستگی کشور از سازمان های زیر شاخه وزارت تعاون به عنوان سهامدار اصلی شرکت کاغذسازی ، مقدمات کار برای احیا و بازگشت دوباره شرکت به تولید فراهم شد .
وی ادامه داد : با انتقال شرکت از بافت شهر قائمشهر به ناحیه صنعتی سنگتاب ، روند احیا آغاز شد .
خیریانپور گفت که زمینی به وسعت پنج هزار و 190 متر مربع در این ناحیه صنعتی خریداری شد که تاسیسات شرکت با زیربنای چهار هزار و 504 متر مربع در آن مستقر شده است .
** همکاری دولتی برای تامین زیر ساخت های موردنیاز شرکت کاغذسازی
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تمامی سرمایه گذاری شرکت کاغذسازی قائمشهر توسط آتیه صبا یکی از هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشور انجام شد ، گفت : برای استقرار این شرکت در ناحیه صنعتی سنگتاب اقداماتی صورت گرفت تا زمینه فعالیت مطلوبتر فراهم شود
وی از نوسازی تصفیه خانه ، بازسازی منبع هوایی و مناسب سازی پل ورودی ناحیه صنعتی سنگتاب واقع در شهرستان سیمرغ به عنوان مکان جدید فعالیت شرکت کاغذسازی قائمشهر به عنوان بخشی از این اقدامات نام برد .
خیریانپور با اشاره به اینکه این شرکت برای از سرگیری فعالیت از منابع صندوق بازنشستگی بهره مندشد ، ادامه داد : سال گذشته دولت برای حمایت از یک هزار و 108 واحد تولیدی ، صنعتی و کشاورزی مازندران در قالب بسته رونق تولید 490 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد .
وی گفت که مازندران از حیث تعداد پرداخت این نوع تسهیلات در کشور رتبه اول را کسب کرده است .
آیین آغاز فعالیت دوباره شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر به همراه مکان جدید فعالیت شرکت امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در ناحیه صنعتی سنگتاب واقع در شهرستان سیمرغ برگزار می شود .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.