به گزارش ایرنا ، دولت یازدهم دراقدامی هدفمند برای شناسایی و بررسی مشکلات و موانع ساخت ،‌ نقاط قوت ، ضعف ، ‌تهدید ها و فرصت های این پایانه ، بتازگی هیاتی متشکل از تیم کارشناسی اقتصاد مقاومتی را به محل اجرای این طرح فرستاد تا یک بار برای همیشه با نگاه کارشناسی و تامین منافع مردم و سرمایه گذاران ، گره کور مشکلات این پایانه را باز کند.
علمیات اجرایی بزرگ ترین پایانه صادراتی گل و گیاه و محصولات کشاورزی شمال کشور در سال 84 در زمینی به مساحت 22.5 هکتار در منطقه ' اسبچین ' شهرستان عباس آباد در غرب مازندران آغاز شد و قرار بود پس از 2 سال به بهره برداری برسد ..
فرماندار عباس آباد روز چهارشنبه با اشاره حضور کارشناسان حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت کشور در محل گفت : در پی نامه نگاری سرمایه گذار و مجری طرح به استانداری و پی گیری نماینده عالی دولت در مازندران ، این کارشناسان برای بررسی موضوع به این منطقه اعزام شدند.
حق الله کثیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود ‌:‌ مهم ترین ماموریت این تیم اقتصادی دریافت گزارشی از مشکلات ، موانع و درخواست های سرمایه گذار این طرح ملی بوده و به یقین این موضوع به اطلاع مسئولان ذیربط به منظور تصمیم گیری درست و هدفمند برای رفع آن ها رسانده می شود.
وی اظهار داشت :‌ همچنین قرار است در آینده نزدیک نشستی با حضور مسئولان استانی در محل اجرای این طرح به منظور بررسی مشکلات این طرح تشکیل شود.
فرماندار عباس آباد اظهار امیدواری کرد که در این جلسه پس از بررسی مشکلات این طرح ، تصمیمات خوبی برای ادامه کار اتخاذ شود.
** نقطه عطف در حل مشکلات
سرمایه گذار و مجری طرح ملی پایانه صادراتی گل و گیاه ، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی شهرستان عباس آباد نیز گفت :‌ بازدید هیات اقتصاد مقاومتی وزارت کشور به نظرم نقطه عطفی برای تسریع در روند ساخت این پایانه است.
یعقوب خواجوند عابدینی افزود :‌ این کارشناسان از زوایای مختلف مشکلات و موانع اجرایی این طرح ملی را بررسی کردند و وعده دادند بزودی تصمیمات خوب برای رفع موانع و مشکلات ساخت این پایانه از سوی مسئولان سطوح کلان گرفته خواهد شد.
وی مهم ترین اقدام برای حل مشکل این پایانه را واگذاری آن به اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه برشمرد و ادامه داد : با این کار دیگر سرمایه گذار در حوزه مدیریت اجرایی نقش زیادی ندارد.
**شناسائی 2 مشکل عمده
رئیس هیات بازرسی اتحادیه سراسری تعاونی های گل و گیاه ٬ محصولات گلخانه ای و صنایع وابسته کشور نیز گفت : در پی تحقیقات انجام گرفته در فرآیند ساخت این پایانه ، 2 اشکال اساسی شامل حوزه مدیریت تصمیم و دیگر مدیریت اجرا شناسایی شده است.
کرم رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با ورود دولت برای حل این مشکلات ، می توان امیدوار بود که در آینده شاهد فعالیت این پایانه در منطقه باشیم.
وی گفت : در حال حاضر فاز نخست این پایانه شامل نمایشگاه تولیدات گل و گیاهان فضای باز راه اندازی شده که آماده نرخ گذاری محصولات گل و گیاه برای صادرات است .
پایانه صادراتی گل و گیاه شمال کشور دارای امکانات اداری ، سالن تجارت الکترونیک و حراج، 184 دفتر وی آی پی ، نمایشگاه شیشه ای و دائمی،‌ فضاهای آموزشی ، ‌تحقیقاتی، (دانشگاه مجازی)، ‌بازار خرید و فروش،‌ آزمایشگاه های مجهز و مدرن، قرنطینه گل و گیاه، کنترل کیفی، سردخانه های زیر صفر و بالای صفر، سالن بسته بندی، تخلیه و بارگیری، امکانات رفاهی و رستوران، بانک، گمرک، قرنطینه ، استاندارد ،‌بهداشت، دامپزشکی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و موسسه بذر و نهال است .
طبق آمار منابع رسمی، سالانه حدود 235 میلیون اصله گل و گیاه زینتی و 38 میلیون درختچه به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان در مازندران به صورت اصله، شاخه، گلدان، بوته و پیاز تولید می شود که به گفته مسوولان بین پنج تا هفت درصد گل و گیاه تولیدی این استان صادراتی است.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.