به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آیین اظهارکرد: این جشنواره در ادامه سلسله جشنواره های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و فراخوان آن از اواسط سال گذشته به سراسر کشور ارسال شد.
احد جاودانی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به سازمان بسیج رسانه مازندران واگذار شد، افزود: یکهزار و 150 اثر در بخش های مختلف جشنواره شامل خبر، گزارش، گفتگو، مقاله، نقد، عکس خبری، کاریکاتور، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تخصیص ستون یا صفحه ویژه و تیتر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید و آثار در 2 مرحله داوری شد که با نظر هیات داوران از 3 نفر در هر بخش تجلیل بعمل آمد.
مدیر کل ارشاد مازندران تاکیدکرد: این جشنواره در محورهای ترویج فرهنگ غنی قرآن و عترت، آئین های مذهبی و نیایش، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، تبیین نقش باورهای دینی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی، سنت و آداب و رسوم دینی (نماز، روزه، خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آرمان های امام و رهبری، اخلاق قرآنی در حوزه های فردی و اجتماعی، نقش باورهای دینی در تحکیم خانواده، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و کودکان و نوجوانان (مجلات و ویژه نامه ها) برگزار شد.
جاودانی افزود: روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان مطبوعاتی، خبرگزاری ها و فعالان عرصه رسانه های دیجیتال سراسر کشور فرصت داشتد تا اول بهمن ماه سال گذشته آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
اجرای موسیقی آئینی مازندران توسط هنرمندان این خطه و رونمایی از تمثال شهید حسین توسلی از شهدای شاخص قرآنی مازندران از شهر چالوس از دیگر برنامه های این آئین بود.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.