به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین افزود: در مجموع 90 نمایشگاه کتاب برگزار شده در استان های کشور در دوران دولت یازدهم، چهار میلیون کتاب عرضه شده و در حاشیه آنها شاهد برگزاری یک هزار نشست فرهنگی نیز بوده ایم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:امسال 30 نمایشگاه استانی را به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان ها برگزار کرده ایم و در اسفند ماه جاری نیز علاوه بر قزوین، شاهد برپایی نمایشگاه های کتاب در قم و یزد هستیم.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم منجر شده و ارتقای شاخص های فرهنگی در مناطق را به همراه دارد، اظهار کرد: در هفته های آینده نیز شاهد برگزاری نمایبشگاه کتاب در شهرهای ایلام و آبادان خواهیم بود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد:در بهمن ماه امسال ٢٣٠ هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و 2میلیارد و 650 میلیون ریال یارانه به این نمایشگاه ها اختصاص یافته است.
صالحی اضافه کرد:با هدف توجه به کتاب و کتابخوانی،برای در اختیار گذاشتن کتاب به استان ها ظرف سه سال گذشته 260 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی در ادامه به پشتیبانی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی قلم اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از مفاخر اهل قلم در استان ها،معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید140همایش و نشست را برگزار کرده است.

*** هیچ رسانه ای جای کتاب را نمی گیرد
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه هیچ رسانه ای جای کتاب را نمی گیرد،اظهار کرد:باید هرآنچه در توان داریم را برای رشد و تقویت کتاب و کتابخوانی در جامعه به کار بگیریم.
این مسئول با بیان اینکه با وجود ظهور رسانه های جدید این موضوع نمی تواند جایگزینی برای کتاب باشد،افزود:کتاب را باید مادر همه رسانه ها بشناسیم.
وی گفت: رسانه ها به کتاب محتاج هستند ولی کتاب آن قدر به رسانه ها محتاج نیست.
صالحی همچنین افزود: جامعه ایرانی، جامعه ای با فرهنگ غنی و دارای علاقه به کتاب است،بنابراین رسانه های جدید نباید مانعی برای توجه و انس ما به کتاب باشند.
در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین 45 هزار و 532 عنوان کتاب با حضور 314 ناشر به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه که در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپا شده، تا هفدهم اسفند ماه جاری ادامه دارد.
7389/ 3013
خبرنگار:نسرین رحیمی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.