بیشترین میزان مصرف برق سال گذشته در ماه مرداد به میزان یکهزار و 750 مگاوات ثبت شده بود .
قاسم شهابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : میزان برق مصرفی روز گذشته مشترکان مازندران نسبت به روز مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت و همچنین بیشترین مصرف برق از ابتدای امسال تاکنون در این روز ثبت شد.
وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی در باره گرم تر شدن هوای مازندران برای روز چهارشنبه و احتمال گذر از 40 درجه سانتی گراد ،
از مشترکان خواست تا با رعایت صرفه جویی در مصرف ، احتمال قطعی برق را به حداقل برسانند.
شهابی گفت : تجربه ثابت کرده است که با هر یک درجه افزایش دمای هوا میزان مصرف برق در استان 10 درصد افزایش می یابد و به همین دلیل هم امسال در تیر ماه رکورد ماه مرداد سال گذشته به عنوان گرم ترین ماه سال شکسته شد.
وی افزود : اوج مصرف برق استان در سال گذشته مربوط به 28 مرداد بود ولی با توجه به وضعیت افزایش مصرف برق در روز گذشته ، پیش بینی می شود فردا و پس فردا مصرف برق در مازندران از یکهزار و 800 مگاوات فراتر برود.
** مدیریت لوازم برقی
شهابی خروج از این بحران و جلوگیری از قطعی برق را منوط به همراهی و همکاری هر چه بیشتر مردم دانست و گفت : شهروندان می توانند با مدیریت در مصرف برق ، سرویس سیستم های سرمایشی و تثبیت دمای آنها میان 24 تا 26 درجه ، مصرف برق را تا 30 درصد کاهش دهند .
وی افزود : مردم مازندران همچنین با استفاده نکردن از لوازم برقی پر مصرف در ساعات پیک بار و نیز تغییر ساعات شیفت کاری از بعد ازظهر به شب ، می توانند نقش موثری در جلوگیری از قطع احتمالی برق در روزهای گرم تابستان داشته باشند.
براساس آمار شرکت توزیع برق مازندران ، میزان تولید برق در استان روزانه بیشتر از یک هزار و 750 مگاوات است که میان یک میلیون و 200 هزار مشترک توزیع می شود .
همچنین میزان مصرف برق مشترکان استان در شرایط عادی حدود 800 مگاوات است که در فصول گرم سال و پیک مصرف تا 2 و نیم برابر افزایش می یابد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.