به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید آرام روز سه شنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد در جویبار تسهیلات پرداختی به این افراد را 120 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اعلام این که بیش از 15 درصد از اعتبارات اشتغالزائی بهزیستی مازندران به بهبود یافتگان اعتیاد پرداخت می شود ، گفت که به هریک از این افراد 150 میلیون ریال با تسهیلات کم بهره پرداخت شده است .
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از پیش بینی پرداخت 200 میلیون ریال تسیهلات اشتغالزائی به معتادان بهبود یافته در سال جاری خبر داد و گفت : پیش بینی ما برای سال جاری پرداخت 45 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره است .
** آموزش بهبود یافتگان برای توانمندسازی شغلی
آرام همچنین به همکاری اداره کل فنی و حرفه ای با بهزیستی برای آموزش افراد بهبود یافته از اعتیاد اشاره کرد و گفت که یکهزار و 500 تن از این افراد آموزش های شغلی را فرا گرفته اند تا امسال با تسهیلات دریافتی بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.
وی از فعالیت 67 مرکز درمان اقامتی اعتیاد در مازندران خبر داد و افزود که 2 مرکز از این تعداد مختص درمان بانوان معتاد است .
مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که پارسال بیش از 12 هزار و 700 نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند ، همچنین از فعالیت هفت مرکز کاهش آسیب های اعتیاد در استان خبر داد و گفت که در این مراکز بسته های آموزشی و بهداشتی در اختیار افرادی که امکان درمان برای آنها وجود ندارد ، قرار می گیرد تا آسیب ها را کاهش دهیم .
وی افزود : 2 مرکز سرپایی درمان اعتیاد شبانه هم در استان مازندارن وجود دارد که یک مرکز مختص بانوان است تا معتادینی که فاقد سرپناه هستند ، در این مراکز استقرار یابند.
آرام همچنین از حضور هشت تیم سیار برای فعالیت در محله های دچار آسیب استان اشاره کرد و گفت که این تیم ها با ارائه بسته های آموزشی به افرادی که دچار آسیب هستند آموزش می دهند.
وی تاکید کرد : در استان مازندران بیش از 250 تشکل غیر دولتی مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان با سازمان بهزیستی همکاری دارند که بسیاری از خدمات و برنامه اموزشی ما از طریق این سمن ها در اختیار افراد قرار می گیرد.
** اعتیاد ، علت 80 درصد طلاق در جویبار
فرماندار جویبار هم در این همایش گفت که بر اساس بررسی های انجام شده 80 درصد از پرونده های طلاق در این شهرستان به خاطر اعتیاد تشکیل می شود.
رجبعلی وهابی بر ضرورت مقابله با گسترش اعتیاد تاکید کرد و افزود : در همین راستا سال گذشته برخورد با قاچاقچیان در شهرستان شدت گرفته که نتیجه آن تشکیل 452 فقره پرونده بود.
وی ادامه داد : این در حالی است که پرونده های تشکیل شده در این ارتباط در سال 94 تنها 199 فقره بود.
فرماندار جویبار به کشف و ضبط 9 کیلو تریاک و شیشه در سه ماه نخست سال گذشته اشاره کرد و گفت که در سه ماه نخست سال جاری با کشف و ضبط 17 کیلو تریاک و شیشه مواجه بودیم .
به گفته وهابی و طبق آمار در سال گذشته بیش از 97 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان جویبار کشف و ضبط شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.