به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیزدهمین سفر سفیر مهربانی کمیل نظافتی طلبه جوان آملی مردی از جنس کمترین ها در این روزگار پرهیاهو، به سوی عتبات عالیات در حالی امروز سه شنبه از آمل آغاز شد که این بار برنامه های متفاوتی را در پیوند آدمیان با آدمیان و حیوانات و طبیعت در جریده این سفر عشق با خود دارد.
هر سال با شروع تابش تابستانه و داغ خورشید ، سفر حاج کمیل با پای پیاده به سوی سرزمین مشق ایثار آغاز می شد سفری که 30 تا 45 روز طول می کشید و رهاورد آن اجتماع خیل مشتاقان به حضرت دوست و سالار شهیدان بود ، اما امسال حاج کمیل برنامه ای دیگر دارد.
حاج کمیل می گوید: امسال بر حسب فرمایش آتش به اختیار رهبری، جهت ترویج کار فرهنگی سفری متفاوت رقم می زنیم و مسیر ورودی شهرها را به صورت نمادین پیاده روی کرده و در مسیر، مشتاقان به دست گیری انسان و حیوان و طبیعت را به خود می خوانیم تا قافله مهربانی گسترده تر شود.
این روحانی جوان به همراه گروهی از دوستداران خاندان هل بیت عصمت و طهارت (ع) سفر مهربانیشان را ظهر امروز سه شنبه از دفتر امام جمعه آمل آغاز کردند ، و سپس به عیادت بیماران بستری در بیمارستان 17 شهریور آمل رفتند تا پس از دلجویی از آنان و در ادامه به دیدار آیت الله جوادی آملی بروند و از رهنمودهای این مرجع تقلید شیعیان استفاده کنند.
وی گفت : سفر سیزدهم ، سفری 20 روزه برنامه ریزی شده و در نظر داریم طی 15 روز ضمن سر زدن به بیمارستان ها، خانه های ایتام، سالمندان و در صورت فعالیت، پناهگاه های حیوانات در شهرهای مسیر حرکت و منتهی به مرز زمینی مهران در استانهای مرکزی، همدان، کرمانشاه و ایلام، مدافعان حقوق انسانی، حیوان و محیط زیست را به همیاری بخوانیم.
این طلبه آملی و حامی محیط زیست عنوان کرد: امسال قافله 'سفیر مهربانی' با شعار 'انسان، حیوان و طبیعت حق حیات دارد' با این پیام که هیچ انسانی بخه اطر فقر نباید از زندگی باز بماند، هیچ حیوانی نباید مورد آزار قرار گیرد و طبیعت هرگز نباید به خاطر نیازمندی ما تحت الشعاع بی ملاحظگی و نابودی باشد، انجام می گیرد.
حجت الاسلام نظافتی ادامه داد: با توجه به آزادسازی موصل به احترام شهدای حرم و شهدای حوادث تروریستی تهران ضمن پیام تشکر به جوانان عراقی که با همبستگی خود این آزادسازی را رقم زدند، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر در شهرهای مسیر حرکت است.
** سه شنبه های مهربان
طلبه جوان آملی در طول سال هم بیکار نمی ماند ، او هشتک ' سفیر مهربانی ' را در یک سال اخیر راه اندازی کرد تا بر تعداد آدمیان مهربان با انسان و طبیعت بیفزاید ؛ با این هدف که هر ایرانی یک سفیر مهربانی شود.
کمیل نظافتی در طول ماه مبارک رمضان با هدف و شعار اینکه 'نگذاریم سفره ای خالی باشد' کمپین ' شوق مهربانی ' راه انداخت که ماحصل آن توزیع یکهزار بسته غذایی بین فقرا و نیازمندان منطقه شد.
هشتک مهربانی اما همچنان با سه شنبه های مهربان و توزیع غذای گرم در این روز در مناطق محروم ادامه دارد تا پیام سفیر مهربانی وسیع تر شود.
** بوی انسان از نقاهتگاه سگان
بی نیاز به چراغ در روشنای محض دنیایی که گرداگرد شهرهایش را برای یافتن انسان باید گشت، انسانی از جنس واقعی محبت و مهربانی را در کلبه درویشی گوشه ای طبیعت خطه شمالی کشور در آمل می توان یافت، جایی که او اولین قبرکنی در زندگی اش را برای دفن حیوانی کشته و رها شده انجام داد.
کمیل؛ سفیر مهربانی آمل انسانی معمولی نیست ؛ این جوان ملبس به ردای پیامبر بی شیله پیله و تظاهربازی های امروزی بسیاری از وقت و محبت خود را نثار سگان ولگرد و بی پناه ، این مخلوقات بی آزار خداوند می کند، رسمی که این طلبه جوان از سالیان پیش سرلوحه مرام خود کرده است.
سراغش را که می گیری ، کمتر در خانه است، او بیشتر درگیر دنیای مهربانی خود است در گوشه ای از بعد انسانیت، نمونه ای از جایی که شاعر به شقایق می گوید ؛ شما، گوشه ای که در آن سگ ها نیز دیده شده اند با دستی از مهربانی و نوازش آدم وار.
حاج کمیل می گوید: در نقاهتگاه سگان ما 40 قلاده سگ بیمار نگهداری می شوند ، اما آغوش محبت این نقاهتگاه و خانه امن برای دیگر حیوانات بی پناه نیز باز است.
نظافتی معتقد است : اسلام دین رافت و مهربانی است و هرگز مروج خشونت نبوده و نیست ، اما متاسفانه برخی ها با کج فهمی به اسم دین ، حیوان کشی و حیوان آزاری می کنند و چون کشور ما اسلامی است این حیوان آزاری ها به اسم دین تمام می شود و ما را به عنوان وحشی معرفی می کند.
حامی محیط زیست افزود : این در حالی است که اسلام دستور دارد هر موجودی را در شان و اندازه اش حفظ و احترام به حقوق شود و من به عنوان یک طلبه رسالت خود دیدم به گوش جهانیان برسانم که اسلام در دفاع از حقوق حیوانات نیز مضایقه ندارد و ما مدافع حقوق بشر و حیوانات و طبیعت هستیم.
حاج کمیل جمعی ساخته به نام 'روبان نارنجی های آمل' که این گروه مصمم خواهان تصویب قانون حمایت از حقوق حیوانات هستند.
** آغاز سفیر مهربانی
شب های جمعه حدود 13 سال پیش نقطه آغازین حرکت خداپسندانه سفیر مهربانی خطه آمل بود، زمانی که گوش شنوای مردم شد تا از دردهایشان با خبر شود و با خبر کند و تا هرچه بتواند و در حد آنچه در چنته دارد در طبق اخلاص گذاشته و یاریشان کند.
فرشته نجات سگان ، محبت ها را در هم تنیده ، از رد پیشنهادات هزاران دلاری رسانه های بیگانه برای مصاحبه تا پیشنهادات هنگفتی موسسات بشردوستانه اروپایی و آمریکایی جهت الحاق وی گرفته تا عشق به همنوع با تمام هستی و در این مسیر حتی از جسم خود فروگذار نشده و سه سال قبل پاره ای از بدن خود را به کودک هشت ساله در انتظار پیوند کلیه اهدا کرد تا ظرفیت فراگیر و بی انتهای انسانیت را به آدمیان بشناساند و گره ای برای پیوند خیرین و نیازمندان به عضو شده و به برکت این آغاز، شبه خیریه ای سراسری تشکیل شود.
حاج کمیل درصدد تاسیس 'خانه عرفان' برای کودکان بی سرپرست و به دنبال آشتی مردم با کودکان کار است و نیاز جامعه امروزین ما کمیل های فراوانی است که دست بگیرند و پیام رسان عشق، فداکاری و محبت و ترجمان 'چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار' شوند.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.