سید علی قاسمی روز سه شنبه در گردهمایی معاونان سازمان نهضت سوادآموزی کشور که در ساری برگزار شد ، افزود : براساس این سرشماری 97 و 61 صدم درصد مردم مازندران باسواد هستند .
وی افزود : این نرخ باسوادی مربوط به گروه هدف 10 تا 49 سال است .
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در 5 سال اخیر تا 2.5 درصد سطح باسوادی مردم این استان رشد یافت که تلاش بر این است تا در برنامه ششم پوشش 100 درصدی سواد تمامی جمعیت استان محقق شود .
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر سوادآموزی مازندران گامهای خوبی برای ریشه کنی بی سوادی برداشته است ، گفت : یافتن افراد بی سواد یکی از مشکلات مجموعه های دست اندرکار در حوزه سوادآموزی مازندران است اما در این راه تلاش ها برای دستیابی به هدف مورد نظر و شناسایی افراد بی سواد در مناطق مختلف مازندران ادامه دارد .
قاسمی ادامه داد : همچنین سوق دادن افرادی که سالها از مدرسه و تحصیل به دور بوده یا فرار کرده اند یکی از نقاط روشن و امیدوارکننده در مساله سوادآموزی افراد جامعه به شمار می رود .
وی از سازمان سواد آموزی به عنوان یک مجموعه منظم و منسجم برای حرکت در مسیر اهداف از پیش تعیین شده نام برد و افزود: در این زمینه این سازمان از تمامی ظرفیت های استانی و مردمی برای شناسایی بی سوادان و سوق دادن آنها به سوادآموزی بهره می گیرد .
سهمیه مازندران برای زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد برای سال تحصیلی 96-95 تنها 10 هزار نفر بود ، ولی 10 هزار و 969 سوادآموز در کلاس های تشکیل شده شرکت کردند.
بنابر امار رسمی مازندران حدود 3 میلیون و 200هزار نفر جمعیت و حدود 500 هزار نفر جمعیت دانش اموزی دارد .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.