به گزارش ایرنا ذبیح الله ذاکری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: در طول دوره دولت تدبیر و امید موفق به واگذاری حدود 57 هزار فقره انشعاب در این استان، 137 کیلومتر اصلاح شبکه، احداث 74 کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن به ظرفیت 11 هزار و 250 متر مکعب، حفر 21 و تجهیز 19 حلقه چاه و احداث 10 ایستگاه پمپاژ، شدیم.
مدیرعامل آبفای مازندران ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز پروژه فاضلاب جویبار با هزینه 137 میلیارد ریال در سال 93 به بهره برداری رسید و علاوه بر آن شاهد لوله گذاری فاضلاب به مقدار 118 کیلومتر، نصب سیفون فاضلاب به میزان 10 هزار و 142 فقره، ایجاد پکیج گندزدایی با آب ژاول برای پساب فاضلاب و خروج سامانه های کلرزنی گازی مخازن جمع کننده آمل، بابل و شهر گلوگاه بوده ایم.
ذاکری افزود: پروژه آب شیرین کن گلوگاه از پروژه های بخش غیردولتی این شرکت از طرح های در دست اجراست که هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت تامین آب به میزان 5 هزار و 400 متر مکعب در شبانه روز است.
وی گفت: این طرح در سال گذشته 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 30 درصد پیشرفت ریالی داشته است و برای سال جاری پیشرفت 100 درصدی فیزیکی و ریالی آن پیش بینی شده است.
وی گفت در بخش فاضلاب نیزاحداث شبکه فاضلاب به طول 124 کیلومتر، نصب انشعاب فاضلاب به تعداد 10 هزار فقره و
بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری برای جمعیت 105 هزار نفر و ظرفیت تصفیه روزانه 23 هزار و 240 متر مکعب فاضلاب با اعتبار بالغ بر 800 میلیارد ریال از برنامه های سالجاری شرکت است .
ذاکری گفت: همچنین ایجاد تاسیسات فاضلاب 5 شهر اولویت دار مازندران نیز از برنامه های پیش روست که برای اجرای این طرح نزدیک به 835 میلیارد ریال در دولت یازدهم جذب شده و پیش بینی تامین اعتبار آن برای سال جاری نیز 100 میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: تسهیلات وامی از بانک توسعه اسلامی برای اجرای این طرح 281 میلیون یورو است که از سه ماهه چهارم سال جاری مقدمات اجرایی آن آغاز می شود.
به گفته وی همچنین ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه جهت تکمیل و بهره برداری از دیگر برنامه های شرکت است که عملیات اجرایی آن از سال جاری آغاز می شود.
وی ادامه داد: همچنین مطالعات مراحل اول و دوم شبکه فاضلاب در 31 شهر استان در حال انجام است.
ذاکری افزود: در بخش آب، کل جمعیت تحت پوشش شهری، روستایی و شناور این استان 4 میلیون و 560 هزار و 579 نفر در 58 شهرستان است که با توجه به مسافرپذیری این استان در سال جاری برنامه ریزی برای خدمات آبرسانی به 2میلیون و 500 هزار نفر صورت گفته است.
وی تعداد مشترکان آب استان مازندران را بالغ بر 588 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: منابع تامین آب شرکت آبفای مازندران در طول سال 265 میلیون متر مکعب است که بخشی از آن از آبهای زیرزمینی و بخشی از آبهای سطحی تامین می شود که در بخش آبهای سطحی در دولت تدبیر و امید از سد شهیدرجایی، البرز و میجران آبرسانی انجام گرفته است.
ذاکری با اشاره به حدود 447 هزار فقره مشترک متصل به فاضلاب شهری در استان مازندران افزود: حدود 11 درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و تصفیه خانه های 6 شهر ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس با ظرفیت روزانه 68 هزار و 850 متر مکعب در مدار، فعال هستند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی**انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.