فانی، دهیار روستای نظم آباد در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: از آنجایی که این روستا در بستر کوهپایه واقع شده است از نظر سیستم فاضلاب مشکلات عدیده ای برای اهالای روستا ایجاد شده است.
وی ابراز کرد: تکنیک های قدیمی جمع آوری فاضلاب و حفر چاه برای جمع آوری پساب ها در این روستا پاسخگو نیست و در مدت کوتاهی چاه فاضلاب پر شده و نیاز به تخلیه دارد که هزینه های زیادی را برای اهالی روستا به دنبال دارد.
فانی اظهار کرد: با توجه به این مشکلات مردم فاضلاب روشویی، سینک و آشپزخانه را به داخل کوچه ها رها می کنند که از نظر بهداشتی و سلامتی مشکلات بسیاری به دنبال دارد، هرچند اداره بهداشت تعدادی از افراد را جریمه کرده و تعهد گرفته است، ولی درواقع مردم بدون اینکه عمدی در کار باشد، مجبور به اینکار هستند.
فانی بیان کرد: با اداره آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این راستا رایزنی هایی داشته ایم و طبق محاسباتی که از سوی مهندسان این شرکت صورت گرفته هزینه اتصال شبکه فاضلاب روستا به فاضلاب شهری بیش از 8 میلیارد تومان هزینه دارد که نیازمند کمک های دولتی هستیم.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت آبفا در مورد هزینه های اصلاح شبکه های آب مشکل دارد، بنابراین در مورد پرداخت هزینه فاضلاب حاضر به همکاری نیست و با مشکلاعتبارات و بودجه مواجه است، بنابراین پیگیر جلب مشارکت های مردمی و دریافت تسهیلات از بانک بودیم که با این اقدامات نیز بیش از یک میلیارد تومان از هزینه ها جبران نمی شود و نیازمند کمک های دولتی هستیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668926
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.