دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تخصیص این اعتبارات پروژه مرمت و بازسازی 32بنای تاریخی و قدیمی مازندران آغاز شد تا گامی برای احیای میراث گذشته برداشته شود .
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 بنای تاریخی در مازندران ، ادامه داد : رطوبت بالای این استان تا حدودی توانسته است بر روند تخریب بناهای تاریخی تاثیر بگذارد که در این خصوص توجه وتخصیص اعتبارات بیشتر را می طلبد .
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران که تخصیص اعتبار ملی برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی را منوط به ثبت این بناها در فهرست آثار ملی دانست ، گفت : پارسال 25 بنای تاریخی در آثار ملی کشور ثبت شد .
وی نگهداشت موزه ها به عنوان فضایی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آثار تاریخی را به عنوان دیگر اقدام انجام شده ، نام برد و ادامه داد : پارسال یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای مرمت موزه های استان اعتبار اختصاص یافت .
مازندران 11 موزه و 2 سایت موزه دارد .
بزرگ نیا کمک به هنرمندان را به عنوان بخشی از اقدامات این اداره در حمایت از هنر صنایع دستی و هنرمندان در این زمینه اعلام کرد و افزود : با پرداخت پنج میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات پارسال به هنرمندان این عرصه کمک شد .
وی تعداد هنرمندان صنایع دستی مازندران که در یکسال اخیر کارت مهارت آنها تمدید شد را 2 هزار و 186 اعلام کرد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.