به گزارش خبرگزاری حبرانلاین از بابل ،دکتر امیرحسین زهره وند گفت‌: بیمار کودک 19 ماهه آملی به نام فرانک میری که با علائم افزایش دور سر همراه با اختلال تعادل در بیمارستان امیرکلا بستری بوده و پس از مشاوره با سرویس جراحی اعصاب با تشخیص تومور بسیار بزرگ کف بطنی 4 و گسترش به مخچه، کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.
وی ادامه داد: طی یک عمل میکروسرژری 11 ساعته در اتاق عمل بیمارستان روحانی ، تومور به طور کامل خارج و کودک با حال عمومی خوب به مرکز امیرکلا منتقل و تحت ادامه درمان قرار گرفت.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این نوع جراحی در بابل برای نخستین بار در بیمارستان روحانی انجام شد.
تومور مغزی در اطفال یکی از شایعترین تومورها می باشد و با توجه به سایز و محل و نوع تومور علائم متفاوتی دارد.
این جراح گفت: یکی از شایع ترین علائم تومورهای مغزی در دوران شیرخواری علائمی مانند بیماری های گوارشی همچون ریفلاکس ، تهوع ، استفراغ های جهنده و عدم وزن گیری می باشد.
وی اضافه کرد : اختلال تعادل ، نقص عصبی ، دور سر افزایش یابنده و بی قراری و تحریک پذیریو کاهش بینایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می روند.
این پزشک به والدین توصیه کرد: در صورت وجود علایم فوق در کودکان باید به پزشک متخصص جهت بررسی مراجعه کنند.
دکتر امیرحسین زهره وند گفت‌: تومورهای امبریولوژیک مانند مدولوپلاستوم ، وگلیوم ها (آستروسیتوم و آپاندیموم) و متاستازها از سایر با فت ها مانند لوکمی و بیضه از انواع تومورها در این بازده سنی هستند.
جراح مغز و اعصاب بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل گفت: با توجه به مجهز شدن مرکز جراحی اطفال بیمارستان روحانی، عمل های مشابه جراحی اطفال در این مرکز امکانپذیر می باشد و دیگر نیاز به انتقال بیماران به مراکز تهران نمی باشد .
وی در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه دکتر حجازیان جراح مغز و اعصاب ، تیم محترم بیهوشی بیمارستان روحانی، سرویس محترم عفونی اطفال آقای دکتر محمدپور گفت : از زحمات دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی جهت فراهم کردن زمینه های مناسب جهت انجام چنین عمل هایی در این شهر تقدیر کرد .

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672769
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.