به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام اسدالله جعفری شامگاه شنبه در آئین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل ( ره ) در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر ، افزود : همه وظیفه داریم برای پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و انتقال آرمان های امام راحل به نسل های جوان تلاش کنیم .
وی ادامه داد : ما باید به عنوان سربازان امام راحل ( ره ) اندیشه های امام را بشناسیم و در راستای اندیشه بلند آن انسان بزرگ برای نسل امروز تلاش کنیم .
دادستان مرکز مازندران به مولفه اصلی و اندیشه امام راحل اشاره کرد و گفت که اینکه به امام می گویند معمار کبیر انقلاب ؛ یعنی آنکه این نظامی را که امام راحل پایه ریزی و برنامه ریزی کرده است در دنیای امروز نظیری از لحاظ شکل و محتوا نداشته است .
جعفری اولین مولفه اندیشه امام نسبت به انقلاب را بحث مردم سالاری دانست و افزود : هیچ حکومتی در دنیا بنا نمی شود که بدون تکیه به قدرت بزرگ باشد .
وی ادامه داد : امام راحل اولین نسخه حکومت را مردم سالاری ارائه کرد بدان معنا که در اندیشه و در گفتار امام مردم صد درصد وبدون تردید همه کاره نظام هستند .
دادستان مرکز مازندران گفت : امام راحل نقش مردم را در قانون اساسی پررنگ و برجسته نشان داده است زیرا هیچ چیزی در این نظام بدون حضور مردم در عرصه های انتخاباتی امکان پذیر نیست .
وی با تاکید به اینکه هر کسی اندیشه امام را محدود به یک جناح کند به امام و شهدا خیانت کرده است ، افزود : اندیشه های امام راحل قابل مصادره نیست و اگر اندیشه های امام را قبول دارید باید به اندیشه های امام احترام بگذارید .
جعفری با بیان اینکه امام راحل با استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی اندیشه خود را ارزیابی کرد ، گفت : اندیشه های امام راحل با درایت قرآنی و بهره گیری از کتاب و سنت اسلامی و آزادی در حد شرعی و استقلال به معنای عزت اسلامی بوده است .
دادستان مازندران تاکید کرد : همچنین بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از تفکر امام راحل بوده است ، زیرا امام راحل با تکیه بر معنویت ، دین باوری و خداباوری در مقابل طاغوت ایستادگی کرد .
وی با بیان اینکه شاهکار اصلی مهندسی امام مساله ولایت فقیه بوده است که در هیچ جای تاریخ بعد از حکومت انبیا نمونه نداشته است ، افزود : امروز همه ما باید بار دیگر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کنیم و در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری بر سر پیمان و میثاق خود با ولایت گام برداریم .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.