حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: امام خمینی (ره) با شم سیاسی و ساده زیستی، مقبولیت و مشروعیت والایی برای نظام و مردم ایران رقم زد و منجر به ثبت حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران و آزاداندیشان جهان شد.
وی تصریح کرد: مردم ایران با پیروی از خط مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی این امام فرزانه و رهبر معظم انقلاب نباید از اسلام فاصله بگیرند و حفظ نظام اسلامی مهمترین رسالت مردم در پیروی از آرمان های امام راحل است.
مهدی نژاد با اشاره به این که زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با حضور همه آحاد، اقشار و اصناف مختلف همه ساله پررنگ تر برگزار می شود، افزود: حضور حماسی مردم در این ایام از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و نشان از بیداری اسلامی است.
وی به آرمان های امام خمینی (ره) مانند استکبارستیزی، عدالت خواهی و نظامی بر پایه رای مردم اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل عمل به قانون را برای تمام افراد جامعه از پایین ترین رده نظام تا بالاترین مقامات واجب می دانست.
وی یاد آور شد: نیاز امروزه جوانان آشنایی اندیشه های آن حضرت در ابعاد مختلف برای پیشبرد و تداوم انقلاب اسلامی است.
امام جمعه گرمسار، امام خمینی (ره) را فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق و سیاست مداری دانا معرفی کرد و گفت: وی کلامی جذاب و فکری پویا داشت، ذهن و زندگی امام سراسر علم و عمل بود و هر آنچه را بر زبان می آورد، بر دل مردم می نشست.
سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خرداد سال 1368 دار فانی را وداع گفت.
علاوه بر برگزاری آئین های مختلف سوگواری، مداحی و سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد در جای جای استان سمنان، بیش از سه هزار نفر از استان به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.