جواد دیلم صالحی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : امسال به منظور حفظ جان مسافران در فصل شنا در سه شهر کلارآباد، سلمانشهر و عباس آباد تعداد 58 ناجی که 52 ناجی ثابت و 6 ناجی سیار هستند در نقاط حادثه خیز این سواحل بکارگیری می شوند.
وی افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده به دلیل تعداد کمتر مسافران در طول ماه مبارک رمضان حدود 60 درصد و پس از ماه مبارک رمضان نیز 100 درصد سواحل این سه شهر پوشش داده خواهد شد.
به گفته وی، تلاش شده تا برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث دریایی برای مسافران در 15 نقطه ممنوعه شنا در این سه شهر 31 ناجی حضور داشته باشند تا مسافران در این مناطق مشکلی نداشته باشند.
رئیس جمعیت هلال احمر عباس آباد خاطر نشان کرد : امسال یک دستگاه آمبولانس و سه تیم موتوری با نجاتگران در طول نوار ساحلی که ناجیان غریق حضور دارند اقدام به گشت زنی و سرکشی می کنند تا علاوه بر پایش عملکرد ناجیان، نسبت به امداد رسانی در مواقع ضروری و مورد نیاز اقدام کنند.
دیلم صالحی به همه مسافران و گردشگران توصیه کرد : به منظور تامین امنیت جانی حتما در مکان های اجرای طرح سالمسازی دریا که ناجیان غریق نیز حضور دارند ، شنا کنند.
در فصل شنای سال گذشته در شهرستان عباس آباد 58 ناجی غریق بکارگیری شده بودند.
شهرستان عباس آباد با دستکم 50 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای ساحلی زیبا غرب مازندران است که به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتاز طبیعی مانند نزدیکی به دریا در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگران داخلی و خارجی است.
فصل شنا همه ساله همزمان با آغاز خرداد در آب های ساحلی مازندران آغاز می شود و تا شهریورماه و یا اوایل مهرماه ادامه دارد.
طرح های سالمسازی دریا در شهرهای ساحلی مازندران به ویژه غرب مازندران با هدف خدمات دهی به مسافران و گردشگران و مساله مهم تر برای حفظ جان شناگران از خطر غرق شدگی در دریا صورت می گیرد ولی با این حال برخی از مسافران و گردشگران بدون توجه به توصیه های ناجیان غریق گرفتار آب های خروشان دریا می شوند.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.