به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: در مکتب امام خمینی(ره)، سیاستمدار باید دیندار باشد.
وی یادآور شد: متأسفانه خیلی از مردم تصور می‌کنند سیاستمدار لزومی ندارد دیندار باشد و حتی بر همین مبنا رأی می‌دهند و عده‌ای نیز به اشتباه تصور می‌کنند افراد بی‌دین سیاستمدارتر هستند.
مشایخ اظهار داشت: امام خمینی (ره) دو اصطلاح اسلام ناب و اسلام آمریکایی را رواج داد که اسلام ناب به معنای اسلام ظلم‌ستیز و طرفدار محرومان و اسلام آمریکایی به معنای اسلام ظاهری است.
وی تصریح کرد: مصداق اسلام آمریکایی، حکومت عربستان است که کعبه را می‌شویند و نماز می‌خوانند و قرآن چاپ می‌کنند ولی نه تنها با ظالمان مبارزه نمی‌کنند بلکه به آنان باج هم می‌دهند.
به گفته امام جمعه نوشهر، مجامع جهانی و منطقه‌ای نیز به دلیل توجه نکردن به این دو نوع اسلام، به جای محکوم کردن اسلام آمریکایی و کفر، ایران را محکوم می‌کنند.
مشایخ گفت : دشمن تصور می‌کرد با وفات امام، راه او نیز تمام می‌شود ولی مجلس خبرگان تصمیمی عاقلانه گرفت و خلف صالحی برای او انتخاب کرد.
امام جمعه نوشهر ادامه داد : رهبر معظم انقلاب در این 28 سالی که از زعامتش می‌گذرد، در مواقع بحرانی کشور را نجات داد و مدیر واقعی و توانمند کسی است که در اوضاع بحرانی بتواند تصمیم درست بگیرد.
امام جمعه نوشهر همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان یمن گفت: یمن در حال نابودی است و دنیا یا ساکت و یا طرفدار عربستان است و بیماری وبا در آن منطقه شیوع یافته است و باید به مردم آن دیار کمک کنیم.
خبرنگار: شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602//1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.