به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، کامران اصغری در تشریح این طرح گفت : فارغ التحصیلان دانشگاهی در سنین 23 تا 32 سال(در صورت انجام خدمت سربازی 2 سال به این سن اضافه می شود) به مدت 4 ماه تا شش ماه در این کارگاهها فعالیت می کنند .
وی افزود : فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارفرماهای مراکز تولیدی و صنعتی متقاضی شرکت در این طرح می بایست در سامانه مربوطه به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام بکنند .
مدیر کل تعاون مازندران با اشاره به اینکه ثبت نام دراین سامانه اخیرا آغاز شد ، ادامه داد : وزارت تعاون بدون تعیین سقف زمانی به افراد علاقمند برای شرکت دراین طرح فرصت داده است تا از این بستر آموزش مهارت های شغلی استفاده بکنند .
وی در خصوص تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران نیز گفت : براساس اعلام وزارت تعاون این تعداد شناور و به هر اندازه ای که هر استان علاقمند به شرکت دراین طرح را داشته باشند ، پذیرفته می شوند .
اصغری افزود : این طرح که با توافق کارفرماها در فضای کسب و کار آنها انجام می شود و کارورزان در مدت حضور در این طرح علاوه بر قرارگرفتن در بیمه حوادث ، یک سوم حداقل دستمزد نیز دریافت می کنند .
وی از بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه و چالش پیش روی دانش آموختگان دانشگاهی در مازندران نام برد و ادامه داد : متاسفانه آموختن مسائل به صورت تئوری در محیط دانشگاهی باعث شده تا فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون تبحر در کار وارد جامعه شوند .
مدیر کل تعاون مازندران اجرای این طرح کارورزی را تلاشی برای ساختن نیروهای متبحر در مشاغل اعلام کرد و افزود : از این طریق برخی مسائل حرفه ای مشاغل به جوانان آموزش داده می شود .
براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سال 95 مازندران 11.6 درصد است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.