به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضایونسی رستمی درحاشیه بازدید از شعب اخذ رای شهری واقع در تکیه اسک آمل به خبرنگار ایرنا گفت که روند برگزاری انتخابات در این شهرستان خوب و پرنشاط است.
وی ادامه داد: خوشبختانه مردم استان از نخستین ساعت اولیه شروع رای گیری درشعبه های اخذ رای حضور داشتند و این نشان از خواست وعزم بالای مردم آگاه ما دارد که برای تعیین سرنوشت شان بسیار حساس هستند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که از ماه های قبل وبه تدریج با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات، تمهیدات لازم انجام شد و استان مازندران از هر نظر با آمادگی کامل به استقبال 2 انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وپنجمین دوره شوراهای شهر وروستا رفته است.
یونسی اضافه کرد : در مجموع 61 هزار نفر نیرو اعم از نظارت، بازرسی و هیات های اجرایی و امنیتی کار برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت را در این استان بر عهده دارند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه در این دوره انتخابات متولدین 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن با 18 سال سن می توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: در مازندران 2 میلیون و 568 هزار نفرواجد شرایط رای دادن هستند که از این شمار 49 هزار نفر رای اولی هستند.
یونسی رستمی، تعداد صندوقهای اخذ رای ریاست جمهوری را 3 هزار 896 و تعداد صندوقهای اخذ رای شوراها در استان 4 هزار و 35 عدد عنوان کردو افزود: هفت هزار و 931 صندوق اخذ رای برای انتخابات رئیس جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت در این استان ساماندهی شد.
وی، شمار اعضای شوراهای شهر در این دوره از انتخابات را 316 نفر و اعضای شوراهای روستایی را 8 هزار و 140 نفر اعلام و اضافه کرد: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر مازندارن شامل بهشهر، نکا، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، چالوس و تنکابن با 642 شعبه رای گیری، بصورت الکترونیکی انجام می شود.
به گفته وی در این دوره از انتخابات شورا 18 هزار و 237 نفر در استان داوطلب شدند که از این تعداد 969 نفر انصراف داده و صلاحیت 411 نفر داوطلب احراز نشده و تعداد 16 هزار و 857 نفر باقی ماندند.
وی یادآور شد: میزان مشارکت واجدین شرایط اخذ رای مازندران در آخرین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی که در سال 1392 برگزار شد،73.2درصد بوده است.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.