به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین مهری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : امروز علاوه بر اینکه ارائه خدمت به مشتریان پست ایران در نقاط مختلف جهان آسان تر شده است ، آسیب پذیری و هزینه های پستی نیز کاهش چشمگیری یافته است.
وی گفت : طلب ها و بدهی های بین المللی پست ایران تا پیش از برجام وضعیت این شرکت را تا حد بی اعتمای کامل جهانی پیش برده بود ولی از سال 94 با امضای برجام همه این مشکلات حل و فصل شده است .
** نصب نرم افزار تجارت الکترونیکی بین المللی در شرکت پست ایران
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضر علاوه بر حل تمامی مشکلات ، نرم افزار تجارت الکترونیکی پستی برای ارتباط با 180 کشور دنیا به صورت آزمایشی در شرکت پست نصب و راه اندازی شده است.
وی افزود : از یک سال پیش تا کنون شرکت پست قراردادهای 2 و سه جانبه زیادی را با کشورهای اتریش ، فرانسه ، ترکیه و آذربایجان منعقد کرده است.
مهری یکی دیگر از مزایای برجام را مرکز مبادله بین المللی پستی (هاب پستی) دانست و گفت : هاب پستی برای گردآوری خدمات پستی کشورهای منطقه و توزیع آن میان مشتریان است که با اجرای آن درآمد ارزی فراوانی نصیب کشور شده است.
** اجرای طرح جی نف در استان های کشور
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران یکی از طرح های مهم در حال اجرای پست را طرح مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات بین دستگاهی اماکن یا ' جی نف ' اعلام کرد و گفت : در این طرح به یک مکان یک کد ، یک آدرس حداکثر سه سیلابی ، تخصیص طول و عرض جغرافیایی و هوشمند سازی مکان یابی اختصاص می یابد.
وی افزود : این طرح در حال حاضر در پنج شهر تهران ، قم ، قزوین ، اصفهان و مشهد اجرائی شده است و در مازندران هم در سه شهر محمودآباد، قائمشهر و ساری امسال آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت پست برای راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیمامک) به مازندران سفر کرد.
سیمامک مازندران امروز در محل شرکت پست استان در ساری آغاز به کار کرد.
این سامانه در اجرای آئین نامه دولت الکترونیک و ارائه سرویس به روستائیان ، راه اندازی شده است .
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.