نرگس کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آشنایی به قوانین می تواند در دستیابی به اهداف توسعه و پیشرفت هر منطقه تاثیرگذار باشد و مردم در انتخابات پیش رو حتما این مهم را مد نظر قرار دهند .
وی گفت : در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها تنها حضور و ثبت نام افراد را نمی توان ملاک قرار داد ، بلکه آنچه اصل و مهم است حضور و گزینه انتخاب اصلح و کار آمد است و آشنایی با قوانین اعضای شوراها را کارامدتر می کند.
کمالی با اشاره به اینکه براساس قانون ، قانونگذاری و نظارت بر فعالیت مدیریت شهری به عنوان 2 وظیفه اعضای شورای اسلامی شهرها عنوان شد ، ادامه داد : متاسفانه این وظایف اعضای شورای اسلامی بنا به دلایلی از جمله ناآشنایی نامزدها با قوانین ، تحت تاثیر تبلیغات انتخاباتی قرار گرفته است و توجهی به آن نمی شود.
این عضو شورای عالی استان های کشور گفت : رای در شهرها ، بویژه شهرهای کوچک در کشور براساس نظرات قومی و قبیله ای به صندوق ریخته می شود ، بدون اینکه در این انتخاب ، ویژگی های کارآمدی و تخصص آنها لحاظ شود .
وی افزود : این آرای قومی و قبیله ای غالبا به همراه خود مطالباتی خارج از چهارچوب قوانین و مقررات شورای اسلامی شهرها به بار می آورد که وظیفه ای را بر گردن فرد انتخاب شونده قرار می دهد.
کمالی گفت : در حالی که اعضای شورای شهر به عنوان حلقه اتصال میان مردم با مدیران تصمیم گیر شهری و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شمار می روند ، اما هرچه انگیزه قومی و قبیله ای در انتخاب اعضای شورا قویتر شود ، تخصص و کارآمدی اعضا رنگ می بازد .
کمالی که علاوه بر سابقه حضور 10 ساله در شورای اسلامی شهر زیراب از توابع شهرستان سوادکوه ، ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورایعالی استان های کشور را برعهده دارد ، افزود : تجربه چندین ساله ام در شورای شهر نشان می دهد بیشتر افرادی که وارد شوراها می شوند حداقل اطلاعات را در خصوص قوانین و وظایف شورا ندارند .
وی که خود پیشنهاد دهنده وارائه کننده طرح آموزش قوانین شوراها هنگام ثبت نام نامزدها است ، ادامه داد : براساس این طرح که هم اکنون در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی کشور مطرح است افراد پس از ثبت نام در شورا باید در آزمون آشنایی با قوانین شرکت کنند.
کمالی اظهار داشت : با اجرایی شدن این طرح میزان آشنایی نامزدهای شورای شهر با قوانین ارزیابی و بررسی می شود .
وی تاکید کرد : شورای شهرها به افرادی متعهد ، متخصص و با تجربه نیاز دارد تا ضمن آشنایی با قوانین برای دستیابی به مطالبات قانونی و بحق شهروندان اقدام بکنند .
این عضو شورای اسلامی شهر زیراب از مردم خواست تا در انتخابات آتی به افراد کاردان و متخصص رای بدهند تا از این طریق جلوی موانع توسعه یافتگی شهرها گرفته شود .
کمالی در این دوره نامزد شورا نیست .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.