به گزارش ایرنا، فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه ساوجبلاغ در این نشست گفت: دموکراسی در ایران تشریفاتی نیست و به طور کامل در کشور حاکم است به طوری که در تمام سطوح، مسئولان عالی رتبه کشور مثل رئیس جمهور از راه انتخابات توسط مردم انتخاب می شوند.
ابوالقاسم پالیزگیر اظهار کرد: انتخابات ایران تجلی اراده مردم است به طوری که قدرت مسئولان با انتخابات و اراده مردم کسب می شود، در 38 سال گذشته با برگزاری انتخابات مختلف این موضوع برای همگان اثبات شده است.
وی افزود: تصمیم گیری ها در شهر نیز در سطح عالی توسط شورای شهر اتخاذ می شود که اعضای آن هم با اراده مردم انتخاب می شود.
پالیزگیر با بیان اینکه از وضعیت کار تلیغی بعضی از نامزدها رضایت ندارم گفت:با بررسی که در شهر داشتم خیلی از افراد انگار از قانون مطلع نیستن و هوا دارنشان به این مسئله توجه نکردند
وی از همه نامزدها خواست علاوه بر مطالعه دقیق قانون سعی کنند مطالعه هم داشته باشند تا خدای ناکرده به مشکلی بر نخورند.
پالیزگیر از نامزدها خواست در محافل های تبلیغی خود به ذکر مطالب و وعده هایی نپردازند که خارج از مسئولیت آنهاست.
وی گفت که درصورت دادن وعده های توخالی به مردم برای کسب رای این به مثابه خرید رای محسوب می شود و تخلف بزرگی به شمار می آید.
پالیزگیر با بیان اینکه خداوند توفیق خدمتگزاری به هر کسی را نمی دهد، گفت: بستر برای برگزاری انتخابات سالم، بدون شائبه و با نشاط آماده شده و مسئولان متولی برگزاری، اجرائی و نظارت همگی همدل برای تحقق کامل این هدف هستند.
وی با بیان اینکه همه در مقابل اراده و رای مردم تسلیم هستیم، بیان کرد: آنچه در اذهان مردم و در تاریخ ماندگار می شود رعایت قانون و اخلاق در انتخابات است.
جانشین فرماندهی انتظامی ساوجبلاغ گفت : انتخابات نشان اقتدار نظام است و در واقع جشن ملی بوده و نشان دهنده همدلی مردم با مسئولان است.
افتخاری اظهار کرد: پیروزی تعدادی از نامزدها در انتخابات یا پیروز نشدن تعدادی دیگر، طبیعت انتخابات است بنابراین رعایت قانون در رقابت های انتخاباتی، قبل از رای گیری و پس از رای گیری نشان دهنده فرهنگ و شخصیت افراد است بر این اساس با متخلفان و قانون شکنان برخورد جدی خواهد شد.
تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از از امروز 21 اردیبهشت ماه آغاز شده است
در ادامه مسئول کمیته آموزش انتخابات به سئوالات نامزدهای در خصوص فرایند های مختلف پاسخ داد.
محسن دهقان از نامزدها خواست اخبار صحیح را فقط از پایگاه تلگرامی فرمانداری یا سایت این اداره بر دارند که بسیاری از موارد قانونی و آموزشی نیز در آن منتشر می شود.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.