به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین جمالی شنبه شب در نشست دانشجویان حامیی حسن روحانی در قائمشهر ، افزود : به عنوان کسی که علم سیاست خوانده ام مناظره را از چند منظر نگاه و تحلیل کرده ام و به نظرم در مناظره ها نمادهای استعاری مانند ' گازانبر ' در انتخابات ریاست جمهوری 92 پدیدار ، ماندگار و حفظ می شود و به طور قطع برای یک نفر رای ساز و برای یکی دیگر رای باطل کن است .
وی ادامه داد : در مناظره سوم ' لوله کردن ' یک نماد استعاری بود که پدیدار شد و می تواند آرای کسانی را که مطالبه آزادی خواهی دارند ، جا به جا و تغییر رای ایجاد کند .
مدرس علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به بعضی از استعاره های دیگر به کار رفته در مناظره های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، گفت : یکی از مواردی که در این مناظره زیاد بود ، زیر سئوال بردن عملکرد دولت مستقر و وعده دادن ها بود که البته در هر تبلیغاتی وجود دارد ، ولی مهم این است که مردم باید حرف ها را بسنجند و به برنامه ها توجه داشته باشند.
وی افزود : وعده دادن در هر تبلیغات انتخاباتی و مناظره اتفاق می افتد و بخشی از جامعه بر اساس این که کدام وعده به نفعش است ، رای می دهد و در این زمینه به نطرم دولت مستقر بهتر توانسته است از عملکرد خود دفاع کند و وعده های جدید خوبی را برای رای دهندگان مطرح کند.
جمالی گفت : طرف مقابل دولت مستقر بخصوص یکی از نامزدهای مطرح در پاسخگویی به سئوالات ضعیف عمل کرد و نتوانست انتقادات را قاطع و قانع کننده پاسخ دهد و سد را از مقابل خود بردارد.
وی افزود: قواعد مبارزات انتخاباتی در همه کشورها مانند هم است و تفاوت زیادی ندارد و مناظره ها بخوبی این موضوع را نشان داده است که ما هم با بقیه فرقی نداریم .
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران افزود: برخی اوقات ترفندی وجود دارد که در مناظره ها رقیب ما را برنده می کند و در این مناظره رقبا نتوانستند جلوی روحانی و تیم او خوب ظاهر شوند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.