به گزارش خبرنگار ایرنا ، عقیل اصغریان شامگاه چهارشنبه در همایش انتخاباتی حسن روحانی با حضور فعالان بخش کشاورزی روستایی افزود : کسانی که پا به عرصه انتخابات می گذارند باید رویکردهای اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.
این کارشناس کشاورزی گفت : بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مجزا و در تمام دنیا به اقتصاد وابسته است و هر دولتی در این راستا عملکردی دارد.
وی افزود : زمانی که دولت روحانی اداره امور کشور را برعهده گرفت ، کل ذخیره تولیدات برنج چهار میلیون تن بود ، این درحالی است که مصرف سرانه برنج ما 11 میلیون تن است که عملا هفت میلیون تن برنج کم داشتیم .
اصغریان گفت : از سوی دیگر در بحث تولید گندم طی سال های پیش از دولت یازدهم با کاهش سطح زیر کشت مواجه بودیم ، اما در سال 93 و 94 به خودکفایی گندم رسیدیم که در اوایل سال گذشته بخشی از تولید گندم به میزان سه میلیون تن را صادر کرده ایم.
وی با بیان اینکه عملکرد مثبت دولت در حوزه کشاورزی موجب نگاه مثبت در کشاورزان شده است ، ادامه داد : در بحث خودکفایی گندم پس از دولت هشتم ، در دولت یازدهم تکرار شده است که عملکرد دولت در این بخش قابل قبول است .
این فعال سیاسی گفت : در بخش کشاورزی منشا خودکفایی و استقلال کشور برگرفته از این دولت است ، علی رغم آنکه دولت باید به دنبال بحث خود کفایی گندم می بود ، موضوع برجام و درگیری های داخلی را هم داشت تا پاسخگو دلواپسانی باشد که خیلی از معادلات ما را نادیده می گرفتند.
وی افزود : با این حال ، در این بخش به جهت رفع مشکل وابستگی ، دولت همت کرد و تلاشش را مصروف کرد تا به خودکفایی رسیدیم .
این کارشناس بخش کشاورزی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ، اشتغال به سهولت قابل افزایش است ، گفت که اشتغالزایی در عین حال در این بخش در مقایسه با سایر بخش ها از هزینه کمتری برخوردار است .
وی افزود : در حوزه کشاورزی الان افراد با حداقل تسهیلات توانسته اند برای خود ایجاد اشتغال کنند و این عوامل باعث شده است تا بخشی از مردم بدون وابستگی به شغل دولتی ، مشغول به کار شوند.
اصغریان گفت : تسهیلاتی که تا قبل از روی کار آمدن دولت در سال 92 در بخش کشاورزی داده شد 750 میلیارد تومان بود در حالی که سال گذشته به 50 هزار میلیارد تومان رسید.
وی با بیان اینکه بعضی از نامزدها یاد گرفته اند که با بداخلاقی و شعارهای بیهوده تبلیغات انتخاباتی کنند ، افزود : در این ایام افراد در ستادهای انتخاباتی سخنانی را مطرح می کنند که در طی این 38 سال امکان تحقق همه کارها بوده است اما انجام نداده اند و هم اکنون در تب و تاب ریاست جمهور هستند تا جلوی مفاسد بگیرند .
او ادامه داد : اینها با بداخلاقی برجام را که مهم ترین دستاورد دولت یازدهم است زیر سئوال می برند در حالی که اتفاقاتی که در عرصه نظامی کشور و در عرصه امنیت کشور رخ داده ناشی از برجام بوده است .
این کارشناس کشاورزی با اشاره به شعار برخی نامزدها در باره ایجاد اشتغال میلیونی در سال ، گفت : در حالی این شعارها را می دهند که در نظر نمی گیرند که افراد متولد دهه 60 باید دهه 80 صاحب شغل می شدند و همان ها بودند که باید برایشان شغل ایجاد می کردند .
وی افزود : تراکم آمار بیکاران در کشور در حال حاضر به سوء مدیریت دولت گذشته بر می گردد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.