به گزار ایرنا، اسفندیار نظری روز دوشنبه در همایش روز معلم در سالن همایش اردوگاه شهید رسولی نوشهر اظهار داشت: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر و فعالیت اداره گمرک در این شهرستان راه اندازی هنرستان علوم دریایی در این شهر بیش از پیش مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: مهارت آموزی یکی از نیازهای حرکت در مسیر افزایش تولید و اقتصاد مقاومتی است و در این راستا با راه اندازی هنرستان علوم دریایی در نوشهر علاوه بر افزایش مهارت افراد آنها را به سمت بازار کار سوق خواهیم داد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به استعدادهای درخشان ورزشی در این منطقه ایجاد یک هنرستان تربیت بدنی نیز می تواند موجب ارتقای ورزش حرفه ای و ملی در این شهرستان شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران مسیر اصلاح و توسعه کشور را آموزش و پرورش دانست و افزود: امروز باید برای پیشبرد سند چشم انداز 1404 کشور با تغییر رفتار، نگرش و دانش در دانش آموزان گام برداشت.
وی با اشاره به شرکت 600 هزار نفری شرکت کنندگان در کنکور تجربی گفت: باید با هدایت تحصیلی علاوه برتامین نیروی کار ماهر، توسعه متوازن کشور و ارتقای کیفیت آموزش دست یافت.
نظری چالش امروز آموزش و پرورش و دغدغه معلمان را حفظ جایگاه، منزلت آنها در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به معلمان آنها را در ماموریت اصلی که انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به نسل آینده ساز و تربیت نیروهای ماهر و کار آمد همراهی کرد.
فرماندار نوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: معلمان به عنوان امانتدار انسان ها نقش اساسی در اشاعه ارزش های اسلامی و ایرانی برخوردار هستند.
علی شادمان تصریح کرد: نهادهای آموزشی به ویژه آموزش و پرورش بعد از نهاد خانواده بیشترین تاثیر را در پرورش خوب افراد برای تحقق توسعه پایدار به خود اختصاص می دهند.
وی ادامه داد: در این راستا نیز دولت یازدهم نگاه ویژه ای به معلمان حتی در شرایط اقتصادی کشور داشته است.
در پایان این همایش از معلمان نمونه و برجسته شهرستان نوشهرتجلیل شد.
از 12 تا 18 اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.