این کارگروه متشکل از خبرنگاران و کارشناسان فعال و آشنا به حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی است تا از طریق این کارگروه مسائل مربوط به استان در این بخش ها رصد ، شناسایی و معرفی شود .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نخستین جلسه کارگروه رسانه ها و گردشگری استان گفت : در دولت یازدهم دقت ویژه ای به مسائل میراث فرهگی ، صنایع دستی و گردشگری در کشور شده است .
دلاور بزرگ نیا افزود : این توجه تا بدان حد است که اکنون بخش های گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان ظرفیت مهم و تاثیر گذار در اشتغال به شمار می رود .
وی به کاستی هایی در ارائه فعالیت های صورت گرفته در این بخش اشاره کرد و گفت : رسانه ها به عنوان بهترین فرصت برای پرداختن و معرفی این ظرفیت ها و مسائل گردشگری ناشناخته در مازندران به شمار می روند .
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران از تشکیل تیم رسانه ای حوزه گردشگری در استان خبر داد و افزود که استفاده از ظرفیت کارشناسی خبرنگاران خبره در این عرصه و کارشناسان آشنا به مسائل این حوزه می تواند در معرفی این بخش تاثیر بسزایی بگذارد .
وی تاکید کرد : ظرفیت های موجود در هر سه بخش میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران آنچنان که باید شاید به آن پرداخته نشده و مغفول مانده است که باید این بخش به رشد و پویایی لازم برسد .
بزرگ نیا ادامه داد : حال که از مازندران به عنوان استان برخودار از صنعت گردشگری در کشور نام برده می شود باید از تمامی این ظرفیت ها برای توسعه استان و اشتغالزایی به همراه معرفی این جاذبه ها استفاده شود .
وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کارگروه رسانه ها و گردشگری مازندران مسیری کارشناسی و اصولی در معرفی خدمات گردشگری استان به مردم کشور فراهم شود .
مازندران با دارا بودن بیش از 2 هزار اثر تاریخی ثبتی و حفاظتی ، سواحل دریا و جنگل در طول سال میزبان مسافرانی زیادی از اقصی نقاط کشور است .
مازندران مرکز ثقل اکثر سفرهای هموطنانمان است و براساس آمارهای رسمی سالانه 30 میلیون مسافر به این استان می آیند .
تعطیلات نوروز امسال با افزایش 11درصدی حضور مسافران در مازندران بیش از 12 میلیون نفر شب اقامت مسافران در این استان ثبت شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.